Zobacz cały wątek


i jest extra o...
ABS - jak to właściwie działa Opel Astra - relacja użytkownika
ABS - pomaga czy szkodzi? Oznaczenia opon samochodowych
Bezpieczeństwo w F1 Pasy bezpieczeństwa
Bezpieczna i wygodna pozycja za kierownicą Podstawowe informacje o układzie ASR
Bezpieczne holowanie Poduszki powietrzne ratują życie
Budowa i działanie świecy zapłonowej Pojazdy uprzywilejowane
Budowa opony samochodowej Pompowanie kół azotem
Budowa układu wydechowego Przegląd metod mycia samochodu
CB Radio - praktyczne porady Przenośne systemy nawigacji w samochodzie
Co można wyczytać z tablic rejestracyjnych Przepływomierz powietrza
Co nieco o układzie rozrządu Rodzaje nadwozi samochodowych
Co warto lub trzeba wozić w samochodzie Rodzaje skrzyni biegów
Common-rail - co to takiego? Silnik Wankla - mała pojemność, duża moc
Czy warto kupić samochód z klimatyzacją? Sonda lambda - niezbędny detal
Dekalog myślącego kierowcy - myśl i jeźdź bezpiecznie System recyrkulacji spalin
Diesel czy benzyna? System SCR (AdBlue)
Doładowanie podtlenkiem azotu czyli Nitro Szyberdach - więcej przestrzeni w samochodzie
Dopuszczalne prędkości Światła do jazdy dziennej - taniej i lepiej?
Ekojazda - ekologicznie i bezpiecznie Świece żarowe
Elementy i rodzaje zawieszenia Tabliczka znamionowa pojazdu
Filtry stosowane w pojazdach samochodowych Technika bezpiecznego wyprzedzania
Finansujemy zakup wymarzonego pojazdu Telefon komórkowy a bezpieczne prowadzenie pojazdu
Geometria zawieszenia Tempomat - niezbędne wyposażenie czy gadżet?
Head-up Display czyli wskaźniki na szybie Testy zderzeniowe EuroNCAP - dla bezpieczeństwa
Intercooler - chłodniej czyli mocniej Tor Indianapolis
Junak, polski Harley-Davidson czy... wielki pechowiec? Tuning: sztuka... czy „wiocha”?
Kary za najpowszechniejsze wykroczenia drogowe Turbodoładowanie - mocno i... oszczędnie
Katalizator samochodowy Tweel - opona bez powietrza
Kierownica w bolidzie F1 Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej
Krótko o silniku wysokoprężnym Układ hamulcowy - podstawowe informacje
Kupujemy używany samochód Układ stabilizacji toru jazdy ESP
Maluch, Fiat 126p – mały wielki samochód? Wspomaganie układu kierowniczego
Napęd hybrydowy napędem przyszłości? Wypożyczamy samochód
Ogniwa Paliwowe jako źródło napędu samochodu Zabezpieczenia antykradzieżowe
Oleje silnikowe Zasady sportowe Formuły 1
Data: Pią Wrz 05, 2008 20:54
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 319

 

Zobacz cały wątek

Cytat: jakie moge zastosowac specyfiki np zeby wlac do baku-chodzi o przeczyszczenie wtryskow

Cytat: Moze wina przestawienia kol zebatych rozrzadu

Cytat: To samo dotyczy jakichs plynow do oleju silnikowego polepszajacych parametry silnika.



Nie ma takich płynów to co jest w handlu to wielka bzdura - stosuj markowe (z pewnych źródeł) oleje silnikowe
Data: Sro Lip 16, 2008 10:41
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 106

Zobacz cały wątek

Cytat:
Oleje silnikowe

Współczesne silniki samochodowe w warunkach zwiększonych obciążeń mechanicznych i cieplnych stwarzają coraz trudniejsze warunki pracy olejom silnikowym. Dlatego też od olejów wymaga się coraz lepszej jakości, szczególnie
w zakresie:

    * Dobrej odporności na utlenianie
    * Zdolności do utrzymania powstałych osadów w stanie dyspersji oraz do zapobiegania tworzenia się szlamu
    * Zdolności do utrzymania silnika w czystości
    * Zdolności do uszczelniania tłoka w cylindrze
    * Płynności w niskiej temperaturze
    * Odporności na pienienie
    * Zdolności zachowania własności w czasie postojów

 

Klasyfikacje olejów silnikowych

Klasyfikacja lepkościowa SAE
Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych opracowało system klasyfikacji lepkościowej w marcu 1993 roku. Klasyfikacja dzieli oleje silnikowe na 11 klas lepkościowych w trzech grupach: oleje letnie, zimowe, wielosezonowe.

Oleje przeznaczone do smarowania silników w okresie zimowym podzielono na 6 klas i oznaczono następującymi symbolami liczbowymi, przy których umieszczono literę W (winter-zima): SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być eksploatowany w temperaturze otoczenia -30C .

Dla olejów letnich istnieje 5 klas lepkości wg SAE. Są to 20, 30, 40, 50 60. Olej klasy SAE 40 może pracować w warunkach klimatycznych do 40C .

Olej silnikowy, który ma zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego, nazywamy olejem wielosezonowym. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką:15W/40, 10W/40, 5W/50 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pory roku.

Data: 23 Kwiecień 2008, 09:28
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 35
Wyświetleń 1282

Zobacz cały wątek

Cytat: no i co z tego że należy do Rosjan jak i tak kupuje z naszych rodzimych rafinerii czyli z Orlenu albo Lotosu. chyba nie myślisz że cysternami wożą to z Rosji jakby tak było już dawno by wykończyli wszystkie stacje.



I tu się właśnie mylisz .

Spółka dostarcza na rynek polski produkty naftowe z rafinerii LUKOIL w Rosji, w tym węglowodorowe gazy płynne, olej napędowy, oleje silnikowe, parafiny i inne.
Data: 2009-01-04, 23:37
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 149
Wyświetleń 5620

Zobacz cały wątek

Siemanko

Zrobiłem dla was ciekawą oferte na oleje silnikowe przedkładnowe itd...

Gulf w Polsce oferuje pełen asortyment olejów i smarów dla branży motoryzacyjnej, przemysłowej oraz morskiej. Produkty marki Gulf są produkowane i sprowadzane do Polski z Holandii. W pełni skomputeryzowana i nowoczesna linia produkcyjna firmy Gulf sprawia, iż możemy zaoferować swoim klientom najlepsze produkty w atrakcyjnych dla klienta cenach.

Oleje i smary gwarantują wysoką jakość za możliwie najniższą cenę. Używając produktów marki Gulf zyskujesz pewność dobrej jakości oraz gwarancje niezawodnej pracy twojego samochodu, statku, maszyny lub innego urządzenia które wymaga używania środków smarnych.

Gulf Formula G 5W-40 klasa API SM/CF

4l. 99zł
1l. 27zł

Gulf Tec Plus 5W-40 klasa API SL/CF (pompowtryski)

4l. 105zł
1l. 29zł

Gulf Tec Plus 10W-40 klasa API SL/CF

4l. 69zł
1l. 19zł

Gulf Racing 10W-60 klasa API SL/CF

4l. 115zł
1l. 31zł

Gulf Max Plus 15W-40 klasa API SL/CF

4l. 55zł
1l. 15zł

Gulf Superfleet Specjal 15W-40 klasa API CG-4/CF/SL (diesel)

4l. 59zł
1l. 17zł

Gulf ATF DX III (przekładnie automatyczne,wspomagania)

4l. 72zł
1l. 19zł

Gulf ATF DX II (przekładnie automatyczne,wspomagania)

4l. 62zł
1l. 16zł

Gulf Gear MP 80W-90 klasa API GL-5 (przekładniowy)

4l. 52zł
1l. 14zł

Wszystkie ceny są cenami brutto!!!

Wszystkie produkty produkowane i blendowane są w Holandii.
Jestem dystrybutorem tego koncernu na rynek Kuj-Pom

Więcej informacji udzielam na maila, pw, GG 7369040.

Istnieje możliwosc przesłania dokładnej specyfikacji danego produktu!!

Na hurtowni posiadam też produkty takich firm jak:

Mobil
Castrol
Shell
Elf
Lotos
itd...

Pozdro

Chciałem jeszcze dodać ze "GULF" produkuje oleje dla takich firm jak Agip czy Bredo

Mam też super oferty dla transportu cieżkiego
Data: Pią Maj 18, 2007 18:38
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 442

Zobacz cały wątek

Fakt, taka opinia panuje, ale panuje tez wiele innych opinii, że Ford gówno wort, a fiat jego brat, że każde auto, byle nie na f... Trudno mi powiedzieć, dlaczego za najbardziej trwałe uważa sie tdi 90 KM. Nigdy nie robiłem prób czy porównań ani sam nie byłem użytkownikiem żadnej z tych wersji, dlatego autorytatywnie nie będę się wypowiadał. może wynika to z faktu, że z reguły silniki mniej wysilone robia większe przebiegi. Choć mocniejsze jednostki sa pod daną moc odpowiednio inaczej konstruowane. A passat 1.6 w dieslu i 500 000 km przebiegu to dla tego typu diesla żaden wyczyn. niskie obroty, brak turbiny, niewysilona jednostka o stosunkowo małej mocy, silnik starej konstrukcji, kiedy konstruktorzy nie kładli jeszcze takiego nacisku na maksymalne odchudzenie silnika i innych podzespołów z niepotrzebnych kilogramów, to musiało zaowocowac dużym przebiegiem. No i kompletny brak elektroniki, która jest piętą achillesową dziesiejszych samochodów. Tak jak auta amerykańskie, 5 litrów pojemności, 170KM, autostrada i wio koniku przez milion mil, gdy silnik pracuje na 2 000 obrotów. I do tego, oczywiście, automat, co bardzo pozytywnie wpływa na silnik.
A dla nowoczesnego diesla przebiegi rzędu 500 000 km tez są osiągalne bez większych kłopotów mimo wyciągniętych z nich konkretnych ilości koników. Udział w tym na pewno mają bardzo dobrej jakości oleje silnikowe, A że psują sie przy 100 000 km... Czy na pewno maja 100 000? Znakomita większość aut to samochody z drugiej, trzeciej i następnej ręki z nieznanym tak naprawde przebiegiem. Bite i z przekręconymi licznikami. Rzadko się zdaża, że posiadacz diesla robi rocznie 10 czy 15 000 km rocznie, a takich aut jest zatrzęsienie na rynku. Użytkowanych oczywiście przez kobietę lekarza... I nigdy nie uwierzę, że auto po przebiegu 150 000 km moze miec poprzecieraną tapicerkę, wytarta kierownicę, pedały i lewarek biegów. a to tez standard.
Producenci aut robia dzisiaj buble, i to, moim zdaniem, nie ulega wątpliwości. Przyczyną tego, tak naprawdę, jest ich księgowy, który maksymalnie tnie koszty( duża konkurencja na rynku), w związku z czym szuka sie oszczędności na producentach podzespołów i materiałach. I tak nawet w mercedesach trafiaja sie części wyprodukowane w Chinach. Ale proszę zauważyć, szanowni słuchacze i czytelnicy, że awarie samych silników trafiają się bardzo rzadko. Pada elektronika sterująca pracą silnika, rozruszniki, sprzęgła, elementy zawieszen, bo na tym najprościej zrobić oszczędności. Ale to tylko moje zdanie, nie jestem geniuszem i moge sie mylic, a wiem, że wśród nas jest paru użytkowników forum, którzy te klimaty tez dobrze znają, Dlatego zapraszam do dalszej dyskusji, bo juz mnie palec boli od klepania i tyłek od siedzenia. I mam nadzieję, że Waldi nie zwlecze z Włoch jakiegoś łajna.
Data: 2 Grudzień 2007, 14:12
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 30
Wyświetleń 634

Zobacz cały wątek

Cytat: Dodałem Q i A do FAQ.
Jak cudownie. Właśnie skorzystałem z tej wiedzy. A czy MTF-a można czymś
zastąpić do PG-1?


Zanim wprowadzono MTF94 lano do PG1 oleje silnikowe 10W40.

--
R620 Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Data: Czw Paź 05, 2006 07:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 27
Wyświetleń 118

Zobacz cały wątek

poza tym wszystkim odradzam zakup olejow w hipermarketach!!!
Chcesz kupic sobie olej roslinny, prosze bardzo, chcesz sobie kupic jogurcik - prosze bardzo, chcesz kupic 5 płytek dvd prosze bardzo, ale OLEJE SILNIKOWE - NIE!!!
Data: Nie Sty 07, 2007 22:20
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 1634

Zobacz cały wątek

Cytat: plyn i tyle hehehe


tak samo jak jest płyn do naczyń i płyn do chłodnicy
tak samo są oleje przekładniowe (miedzy innymi do przekładni automatycznych i kierowniczych) i oleje silnikowe
proste
Data: Wto Sie 19, 2008 18:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 12
Wyświetleń 313

Zobacz cały wątek

dzięki za info,

powiem szczerze że nie spodziewałem się iż za oleje silnikowe również płaci się akcyzę. (myslałem ż tylko oleje napędowe).
To ochłodziło troche moje chęci jeśli chodzi o kupno...
Może w takim razie pomyśle o przedstawicielstwie (na prowizji)

pozdrawiam
Data: N, 3 cze 2007, 20:24
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 1409

Zobacz cały wątek

No nie wiem, tu się nie zgodzę. Widziałeś kiedyś żeby np. fiat polecał olej "BMW Spezialöl - Oleje silnikowe do silników benzynowych, rok budowy przed 1998" - oryginalny olej BMW Stary, przecież wiadomo że daewoo rekomenduje swoje oleje , fiat - swoje , a mercedes - swoje . Czysty biznes .
Data: 2008-01-15, 10:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 20
Wyświetleń 895

Zobacz cały wątek

W nocy z 15 na 16 marca, nieustalony sprawca włamał się do myjni samochodowej w Opolu i ukradł z niej pieniądze i oleje silnikowe. Właściciel oszacował straty na 1 300 złotych. Sprawców szukają opolscy policjanci.
Data: 2008-03-21, 16:14
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 238
Jeśli chodzi o oleje silnikowe to na tym bym nie oszczędzał i używał najlepszych,
Jeśli o mnie chodzi to tak robię a prócz tego dolewam uszlachetniaczy typu Militec, które poprawiają właściwości smarujące (nie mylić z Doktorkami czy innymi zagęszczaczami)
Data: 2005-08-13 10:49
 
Odpowiedzi: 24
Wyświetleń 1880
W nocy z 15 na 16 marca, nieustalony sprawca włamał się do myjni samochodowej w Opolu i ukradł z niej pieniądze i oleje silnikowe. Właściciel oszacował straty na 1 300 złotych. Sprawców szukają opolscy policjanci.
Cytat:
Oleje silnikowe

Współczesne silniki samochodowe w warunkach zwiększonych obciążeń mechanicznych i cieplnych stwarzają coraz trudniejsze warunki pracy olejom silnikowym. Dlatego też od olejów wymaga się coraz lepszej jakości, szczególnie
w zakresie:

    * Dobrej odporności na utlenianie
    * Zdolności do utrzymania powstałych osadów w stanie dyspersji oraz do zapobiegania tworzenia się szlamu
    * Zdolności do utrzymania silnika w czystości
    * Zdolności do uszczelniania tłoka w cylindrze
    * Płynności w niskiej temperaturze
    * Odporności na pienienie
    * Zdolności zachowania własności w czasie postojów

 

Klasyfikacje olejów silnikowych

Klasyfikacja lepkościowa SAE
Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych opracowało system klasyfikacji lepkościowej w marcu 1993 roku. Klasyfikacja dzieli oleje silnikowe na 11 klas lepkościowych w trzech grupach: oleje letnie, zimowe, wielosezonowe.

Oleje przeznaczone do smarowania silników w okresie zimowym podzielono na 6 klas i oznaczono następującymi symbolami liczbowymi, przy których umieszczono literę W (winter-zima): SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być eksploatowany w temperaturze otoczenia -30C .

Dla olejów letnich istnieje 5 klas lepkości wg SAE. Są to 20, 30, 40, 50 60. Olej klasy SAE 40 może pracować w warunkach klimatycznych do 40C .

Olej silnikowy, który ma zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego, nazywamy olejem wielosezonowym. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką:15W/40, 10W/40, 5W/50 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pory roku.

Cytat:WITAM WSZYSTKICH CZY MOZE MI KTOŚ DORADZIC JAKIM OLEJEM MAM ZALAC SWOJEGO PROBOSZCZA Z PRZEBIEGIEM 208TYŚ POJEMNOA 2.2 GT TURBO BO NIEWIEM.
PROSZE O PORADE
DZIEKI



Moment temu przeglądałem stronkę rekomendowaną przez jednego z "urzytkowników" : http://www.motolpg.friko.pl . Jest tam dział "oleje silnikowe" . Porównaj i wnioski sam wyciągnij
Data: 2005-04-12 00:28
 
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 429

Zobacz cały wątek

Witam,
Mam ciekawą propozycję. Oferuję Ci oleje silnikowe bardzo dobrej jakości, produkcji niemieckiej rafinerii w której zaopatrują się m.in. Castrol i Mobil. Warunkiem sprzedaży tych produktów jest z góry ustalona cena detaliczna od której proponuję na początek 20% rabat.

Pozdrawiam,
Kornelia
Data: Wt, 2 paź 2007, 21:36
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 874

Zobacz cały wątek

Wiesz LISEK nigdy nie lałem najtańszego, chociaż znam ludzi, co leja do aut jak najtańszy wiem, bo sprzedaje oleje silnikowe do aut a tak poza tym to pracuje na stacji paliw:) powiem tak ja do auta leje mobil 1 syntetyczny a nie jest to tani, bo kosztuje powiecmy 150zł 4 litry. No, ale dobra wróćmy do tematy ile ty płacisz za wymianę i olej a jak polecasz do LS i ile kosztuje?
Data: Wto 05 Lut, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 1279

Zobacz cały wątek

do przedmowcy- jak Ci nie bierze tego oleju co masz to sproboj zmienic. mineralny to otatecznosc, trzeba go trzymac z dala od silnika

Ogólnie podpisuje sie pod marką Valvoline!!
"Valvoline jest najstarszą na świecie marką olejową
Tradycja firmy sięga 1866 roku............" ple ple ple

Są to oleje z najwyzszej polki, jak ktos zauwazyl nie rozlewane w Polsce

"VR1 Racing Motor Oil 5W-50/10W-60

Najwyższej jakości oleje sprawdzone podczas rajdów na całym świecie.
Specjalnie opracowane oleje silnikowe dla maksymalnie obciążonych silników czterosuwowych - przede wszystkim samochodów terenowych, rajdowych i wyścigowych. Syntetyczne komponenty zapewniają doskonałe smarowanie silnika w warunkach ekstremalnych - przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach - w jeździe rajdowej i wyścigowej. Sprawdzone w najcięższych rajdach posiadają unikalną formułę chemiczną, redukują tarcie wewnętrzne, zwiększają moc silnika, chronią silnik przed przegrzaniem."

Na olejach Valvoline mozna na prawde pokusic sie o minimalnie większą moc.

Ja kupilem M20B25 z nowym walkiem i zrobiona glowica od kolegi z osiedla, silnik w bardzo dobrym stanie.
Wymianilem z nim olej na shell 15W-40 (na szczescie przejechalem na nim tylko 2500km), taki jak bym poprzednio i jaki polecil mi kolega.
TERAZ jednak zdecydowalem sie na zacytowany przeze mnie Valvoline VR1 Racing 10W-60.
Z tego co wiem jest to PEŁEN syntetyk!! tyle ze o wiekszej lepkości, jesli ktos uwaza inaczej niech sie nie madrzy, bo to troche sporna kwestia...

W kazdym badz razie zaryzykowalem rzadszy olej, ze wzgledu na to ze 15W-40 po ostrej jezdzie przez 2500km nie ubylo z bagnetu ani milimetra.
Teraz mam szpere 3,91 wiec auto bedzie dostawalo pozadny wpier*** zeby ja wykorzystac i zalalem olej rajdowy.
po krotkich testach poziom oleju bez zmian, zero dymkow z wydechu, i wogle nie ciemnieje, jest bardzo jasny co mnie cieszy!!
poprzedni 15W-40 od razu zrobil sie czarny poniewaz uwazam ze to gów**!!

Ogolnie uwazam ze warto dolozyc 100zl jesli chodzi o smarowanie calej glowicy i dolu silnika!!
za Shella placilem chyba 100zl, za Valvoline 5L 200zł po znizkach...

Za miesiac, moze juz za 2tygodnie, postaram sie pochwalic wykresem z hamowni...

ps. pomimo urwanej jednej rury wydechu za kolektorem i puszczania spalin bokiem silnik ma elegancki jalowy...
no i kolor tego oleju powoduje u mnie
jakbym wyjmowal bagnet z nowej bańki

a!! i jesli chodzi o pekajace glowice w 325i:
dlaczego Lukasowi nie pękła skoro ciagle ostro smiga?? dlaczego mi nie pekla i innym??
bo mamy sprawny uklad chlodzenia!!!
w tym momencie M20B25 jest nie do zajechania
Lukasowi predzej zuzyje sie buda niz silnik
Data: 2007-07-21, 10:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 31
Wyświetleń 1298

Zobacz cały wątek

czy olej napędowy, opałowy, benzyna, i oleje silnikowe i gaz propan butan to jest ta sama grupa CPV, czy ma kto? wgl?d do słownika? dziekuję za pomoc
Data: Sro Lis 14, 2007 11:52
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 724

Zobacz cały wątek

Może 23123100-6 Oleje silnikowe (Motor oils)?

Gdyby nie pasował powyższy, to poszukaj tutaj:
Data: Pią Lut 24, 2006 08:37
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 509

Zobacz cały wątek

Zasady Oszczędnej Jazdy
Autor: Rafał Żaglewski (rafal@samar.pl) Mając na uwadze duże znaczenie wydatków na paliwo dla stanu domowych budżetów, Shell opracował program edukacyjny dla kierowców o nazwie "Oszczędne tankowanie". Stosowanie się do porad w nim zawartych pozwoli w prosty sposób oszczędzić znaczne ilości benzyny lub oleju napędowego i - w konsekwencji - przejechać dalej na jednym baku. Akcji towarzyszą działania promocyjne, w tym rabaty na paliwo dostępne na stacjach Shell.
Filarem programu "Oszczędne tankowanie" jest zestaw zasad ekonomicznej jazdy. Stosowanie ich na co dzień umożliwi zredukowanie spalania paliwa nawet o 30%. Wskazówki dotyczą czynników związanych zarówno ze stylem jazdy kierowcy, jak i z utrzymaniem samochodu. Oto 15 podstawowych rad:
- Stosuj właściwy olej - Zawsze stosuj olej zalecany przez producenta pojazdu. Przestrzeganie tego zalecenia zmniejsza zużycie paliwa o 1-2%. Oleje silnikowe lepszej jakości mogą również zwiększyć sprawność silnika.
- Prowadź płynnie - Agresywna jazda pochłania o jedną trzecią paliwa więcej niż bezpieczna jazda. Unikaj gwałtownego przyspieszania i hamowania i staraj się kierować pojazdem maksymalnie płynnie.
- Zamykaj okna - Strumień powietrza wpadający przez otwarte okna działa jak hamulec. Żeby utrzymać prędkość, musisz mocniej docisnąć gaz, więc zużycie paliwa wzrośnie.
- Wyreguluj i serwisuj silnik - Dobrze wyregulowany silnik może obniżyć zużycie paliwa nawet o 4%, dlatego zmieniaj olej i serwisuj swoje auto zgodnie z zaleceniami producenta.
- Pamiętaj o prawidłowym ciśnieniu w oponach - Prawidłowe ciśnienie to bezpieczniejsza jazda i mniej zużyte opony. Ciśnienie mniejsze od zalecanego o 1psi to wzrost zużycia paliwa o 3%. Za małe lub za duże ciśnienie to także większe ryzyko uszkodzenia opon.
- Starannie planuj podróże - Ograniczanie czasu spędzonego w samochodzie to najłatwiejszy sposób na oszczędzanie paliwa. Aby skrócić czas jazdy, łącz wszystkie krótkie trasy i sprawy do załatwienia w jedną marszrutę.
- Nie woź niepotrzebnych ciężarów - Każde 45 kg ekstra oznacza wzrost zużycia paliwa o 1-2%. Nie trzymaj więc w bagażniku lub na tylnym siedzeniu niepotrzebnych rzeczy, które tylko zwiększą ciężar Twojego samochodu.
- Zdejmij relingi dachowe - Jeśli nie są Ci potrzebne w tej chwili, zdejmij je. Obniżają one sprawność aerodynamiczną pojazdu i wytwarzają ciąg, który zwiększa zużycie paliwa nawet do 5%.
- Oszczędnie korzystaj z klimatyzacji - Klimatyzacja to dodatkowe obciążenie dla silnika, a więc również większe zużycie paliwa, dlatego korzystaj z niej w bardzo ciepłe i chłodne dni. Przy umiarkowanej temperaturze korzystaj z nawiewów.
- Korzystaj z tempomatu - Na głównych drogach tempomat pomaga utrzymać stałą prędkość oraz często umożliwia bardziej ekonomiczną jazdę.
- Wrzuć wyższy bieg - Im wyższy bieg, tym niższe obroty, co może zmniejszyć zużycie paliwa. Zmieniaj bieg, gdy możesz to zrobić bez obciążania silnika.
- Zachowaj odległość - Zawsze utrzymuj rozsądną odległość za poprzednim pojazdem, aby móc spokojnie wyhamować.
- Przewiduj rozwój wypadków - Gdy prowadzisz pojazd, myśl, co się stanie za chwilę. Na przykład zwolnij odpowiednio wcześniej przed skrzyżowaniem, by światła zmieniły się, zanim zatrzymasz pojazd, albo przyspiesz nieco, zanim zaczniesz wjeżdżać pod górę.
- Unikaj niepotrzebnej pracy silnika na biegu jałowym - Bieg jałowy donikąd Cię nie zawiezie, a silnik wciąż spala paliwo. Wyłącz silnik, gdy musisz dłużej postać lub na coś czekasz, do czasu aż znów będzie Ci potrzebny.
- Unikaj dolewania małych ilości paliwa - Paliwo paruje za każdym razem, gdy otwierasz zbiornik. Aby tego uniknąć, nie dolewaj paliwa co chwilę. Sprawdź także, czy korek jest szczelny.
Źródła: Więcej informacji: 1.
Data: 26-01-2006, 18:16
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 759
Gdy ilość samochodów zasilanych gazem znacznie wzrosła, powstał rynek produktów związanych z tym sektorem motoryzacji. Importuje się coraz nowocześniejsze modele instalacji gazowych, modne stały się również świece i oleje do silników zasilanych gazem.

Warunki pracy silników z zapłonem iskrowym zasilanych przez odpowiednio dobraną i sprawną technicznie instalację tylko nieznacznie różnią się od warunków panujących w silniku spalającym benzynę. Paliwo gazowe ma większą liczbę oktanową od benzyny, spalając się tworzy mniej szkodliwych związków. Co bardzo istotne, LPG nie powoduje spłukiwania oleju z gładzi cylindrów i jego rozcieńczania w misce olejowej. Film olejowy naniesiony na części trące utrzymuje się Fot. Adam Warżawa: W sprzedaży pojawiły się specjalne oleje silnikowe zalecane przy zasilaniu jednostki napędowej gazem. Wydaje się, że to raczej chwyt marketingowy. długo chroniąc elementy przed skutkami tarcia. Należy podkreślić, że w silniku zasilanym gazem przepracowany olej badany organoleptycznie jest mniej zanieczyszczony, w porównaniu z olejem, gdy silnik pracuje na benzynie.

W sprzedaży pojawiły się specjalne oleje silnikowe zalecane przy zasilaniu jednostki napędowej gazem. Wydaje się, że to raczej chwyt marketingowy.

Specjalne oleje „gazowe” produkowane są na bazie mineralnej i mogą być stosowane do silników zasilanych LPG lub metanem. Produkty te zostały opracowane w celu ochrony silnika przed wysokimi temperaturami osiąganymi podczas spalania frakcji gazowej. W hasłach reklamowych towarzyszącym tej grupie wyrobów podkreślane są te same zalety jak przy olejach konwencjonalnych. Oleje „gazowe” chronią silnik przed zużyciem. Mają własności myjące, dzięki czemu ograniczają tworzenie się nagaru, szlamu i innych osadów w silniku. Zapobiegają zabrudzaniu się pierścieni tłokowych. Wreszcie chronią silnik przed korozją i rdzą. Producenci tych olejów zalecają wymianę po przejechaniu dystansu 10 tysięcy kilometrów. Większość olejów ma klasę lepkości 15W-40. Krajowe oleje „gazowe” nie mają oznaczeń klasyfikacji jakościowej, natomiast produkty zagraniczne noszą oznaczenia specyfikacji jakościowej np. CCMC G 4, API SG, API SJ, UNI 20153, Fiat 9.55535.

Eksperci twierdzą, że do smarowania jednostki napędowej wystarczą oleje zalecane przez fabrykę, przeznaczone dla danego typu silnika. Jednak specjalnie sformułowane oleje „gazowe” mogą nieco spowolnić niekorzystne procesy wynikające z odmiennej pracy układu zasilania paliwem gazowym, mogą również zneutralizować wpływ zanieczyszczeń zawartych w niedokładnie oczyszczonym gazie.

Zasadniczo nie istnieją ważne przesłanki uzasadniające użycie specjalnego oleju z dopiskiem „Gas” do smarowania silników, których paliwem jest LPG, po okresie eksploatacji na dotychczas stosowanym oleju silnikowym. Niektórzy znawcy przedmiotu głoszą pogląd, że specjalne oleje do smarowania silników spalinowych zasilanych LPG to raczej chwyt marketingowy niż wynikający z potrzeb technicznych.

Źródło: motofakty.pl

Zobacz cały wątek

Oleje silnikowe sa mieszalne. Mozna dolac nawet syntetyka do mineralnego czy na odwrot. Silnika nie pluczesz jak wymieniasz olej chyba no nie??
Data: Czw Lis 13, 2008 08:37
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 631

Zobacz cały wątek

Cytat: eee, a oleje silnikowe mają datę ważności (przydatności w okresie spoczynku) określaną?



Trudno znalezc jakies info. Na niektorych shell podaje 3 lata.
Data: 1 Marzec 2005, 00:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 489

Zobacz cały wątek

Myślałeś o sklepie motoryzacyjnym? Lub hurtowni?
Mogę zaproponować Ci oleje silnikowe oraz części zamienne.

Pozdrawiam,
Kornelia
Data: Cz, 11 paź 2007, 21:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 437

Zobacz cały wątek

Gdy ilość samochodów zasilanych gazem znacznie wzrosła, powstał rynek produktów związanych z tym sektorem motoryzacji. Importuje się coraz nowocześniejsze modele instalacji gazowych, modne stały się również świece i oleje do silników zasilanych gazem.

Warunki pracy silników z zapłonem iskrowym zasilanych przez odpowiednio dobraną i sprawną technicznie instalację tylko nieznacznie różnią się od warunków panujących w silniku spalającym benzynę. Paliwo gazowe ma większą liczbę oktanową od benzyny, spalając się tworzy mniej szkodliwych związków. Co bardzo istotne, LPG nie powoduje spłukiwania oleju z gładzi cylindrów i jego rozcieńczania w misce olejowej. Film olejowy naniesiony na części trące utrzymuje się Fot. Adam Warżawa: W sprzedaży pojawiły się specjalne oleje silnikowe zalecane przy zasilaniu jednostki napędowej gazem. Wydaje się, że to raczej chwyt marketingowy. długo chroniąc elementy przed skutkami tarcia. Należy podkreślić, że w silniku zasilanym gazem przepracowany olej badany organoleptycznie jest mniej zanieczyszczony, w porównaniu z olejem, gdy silnik pracuje na benzynie.

W sprzedaży pojawiły się specjalne oleje silnikowe zalecane przy zasilaniu jednostki napędowej gazem. Wydaje się, że to raczej chwyt marketingowy.

Specjalne oleje „gazowe” produkowane są na bazie mineralnej i mogą być stosowane do silników zasilanych LPG lub metanem. Produkty te zostały opracowane w celu ochrony silnika przed wysokimi temperaturami osiąganymi podczas spalania frakcji gazowej. W hasłach reklamowych towarzyszącym tej grupie wyrobów podkreślane są te same zalety jak przy olejach konwencjonalnych. Oleje „gazowe” chronią silnik przed zużyciem. Mają własności myjące, dzięki czemu ograniczają tworzenie się nagaru, szlamu i innych osadów w silniku. Zapobiegają zabrudzaniu się pierścieni tłokowych. Wreszcie chronią silnik przed korozją i rdzą. Producenci tych olejów zalecają wymianę po przejechaniu dystansu 10 tysięcy kilometrów. Większość olejów ma klasę lepkości 15W-40. Krajowe oleje „gazowe” nie mają oznaczeń klasyfikacji jakościowej, natomiast produkty zagraniczne noszą oznaczenia specyfikacji jakościowej np. CCMC G 4, API SG, API SJ, UNI 20153, Fiat 9.55535.

Eksperci twierdzą, że do smarowania jednostki napędowej wystarczą oleje zalecane przez fabrykę, przeznaczone dla danego typu silnika. Jednak specjalnie sformułowane oleje „gazowe” mogą nieco spowolnić niekorzystne procesy wynikające z odmiennej pracy układu zasilania paliwem gazowym, mogą również zneutralizować wpływ zanieczyszczeń zawartych w niedokładnie oczyszczonym gazie.

Zasadniczo nie istnieją ważne przesłanki uzasadniające użycie specjalnego oleju z dopiskiem „Gas” do smarowania silników, których paliwem jest LPG, po okresie eksploatacji na dotychczas stosowanym oleju silnikowym. Niektórzy znawcy przedmiotu głoszą pogląd, że specjalne oleje do smarowania silników spalinowych zasilanych LPG to raczej chwyt marketingowy niż wynikający z potrzeb technicznych.

Źródło: motofakty.pl
Data: 26-09-2005, 07:31
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 1026

Zobacz cały wątek

Cytat: eee, a oleje silnikowe mają datę ważności (przydatności w okresie spoczynku) określaną?


Mobil nie ma daty waznosci.
Data: 1 Marzec 2005, 09:42
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 489

Zobacz cały wątek

A co z benzynowymi silnikami ?? mozna mieszczac oleje silnikowe ??? np castrola z lotosem ?? tej samej klasy
Data: Pon 09 Lip, 2007 21:36
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 602

Zobacz cały wątek

Cytat: Moje pytanie dotyczy oleju silnikowego do TDI: jakie używacie oleje silnikowe



MOTUL
Data: Pon Sty 01, 2007 21:23
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 24
Wyświetleń 8215

Zobacz cały wątek

witam!
nawiazalem kontakt z przedstawicielem firmy MOTUL, producentem wysokiej klasy olejow silnikowych, olejow do skrzyni biegow, plynow chlodniczych i hamulcowych. asortyment zawiera produkty przeznaczone do sportu, jak i do normalnego uzytkowania na codzien. Istnieje mozliwosc zakupu dowolnego produktu firmy MOTUL z 15-19% rabatem wzgledem ceny detalicznej.zapraszam do zakupow!

PLYN HAMULCOWY RBF 660 325'C TYLKO 43ZŁW 100% syntetyczny, nie silikonowy, płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł. Specjalnie zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i tuningu. Bardzo wysoki punkt wrzenia: 325oC. FMVSS 116 DOT 4/ SAE J 1703

przykladowe ceny za oleje silnikowe w baniakach 5 litrowych:

5w40 MOTUL 8100 X-CESS 100% SYNTHESE (PEŁEN SYNTETYK) cena 201zł/ 5litrow
W 100% syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, o dużej pojemności i dużych mocach, posiadający aprobaty większości znaczących producentów samochodów. Do każdego rodzaju paliwa: benzyna, Diesel, LPG. ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 502.00/505.00, BMW LL, PORSCHE CAYENNE 2002, MB 229.3, OPEL/GM Diesel LL B-025

10W40 6100 SYNERGIE+ TECHNOSYNTESE (polsyntetyk) cena: 135zl/5litrów
Najnowszej generacji półsyntetyczny olej silnikowy wykonany w unikalnej technologii TECHNOSYNTHESE®. Do silników benzynowych i Diesla. Do każdego rodzaju paliwa. Spełnia najnowsze wymagania producentów samochodów. ACEA B4/A3/B3, API SL/CF, VW 502.00/505.00, MB 229.3

15W50 4100 POWER TECHNOSYNTESE (POLSYNTETYK!!!) cena: 110zł/5litrow
Półsyntetyczny olej silnikowy, do silników benzynowych i Diesla, wykonany w unikalnej technologii TECHNOSYNTHESE®. Doskonały do samochodów starszych, z dużym przebiegiem, zmniejsza zużycie oleju. ACEA A3/B3, API SL/CF, VW 505.00/501.01, MB 229/1

PLYNY HAMULCOWE:
DOT 5.1 BRAKE FLUID 100% SYNTCHESE cena: 28zł/0.5litra
W 100% syntetyczny, nie silikonowy, długowieczny, płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł. Płynność specjalnie dobrana do nowoczesnych układów z ABS. FMVSS 116 DOT 5.1 NON SILICONE BASE & DOT 4 & DOT 3, SAE J 1703 TEMPERATURA WRZENIA 280'C

!!!PLYN HAMULCOWY RBF 660 325'C TYLKo 43ZŁ!!!!
W 100% syntetyczny, nie silikonowy, płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł. Specjalnie zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i tuningu. Bardzo wysoki punkt wrzenia: 325oC. FMVSS 116 DOT 4/ SAE J 1703

UWAGA!!!PEŁNA OFERTE MOGE WYSLAC ZAINTERESOWANYM NA ADRES MAILOWY!!!!!

zainteresowani z okolic krakowa, katowic, rybnika, wodzislawia,gliwic,żor, oświecimia moga odebrac zamowiony towar bezposrednio ode mnie dwa razy w tygodniu, bo kursuje na trasie rybnik-krakow (w roznych wariantach). co do innych zakatkow Polski to istnieje mozliwosc wysylki kurierem. cena paczki do 30kg to 25zł platne kurierowi

kontakt:
604597098, lub gg 7783937
Data: 2007-05-21, 09:53
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 217

Zobacz cały wątek

WAGON CYSTERNA 406Ra/406Rb
Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Ra jest przeznaczony do przewozu lekkich i ciężkich produktów naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika L1.5BN, takich jak: benzen, benzol, ksylen, terpentyna, naftalen, olej płuczkowy, olej
flotacyjny, olej rozpuszczalnikowy, olej transformatorowy niskokrzepnący, olej turbinowy, oleje przemysłowe, oleje maszynowe, oleje do sprężarek chłodniczych, oleje silnikowe, solwent nafta, melasa, oleje roślinne. Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Rb jest przeznaczony do przewozu lekkich produktów naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika L1.5BN , takich jak: aceton, toluen, nafta lekka, solwent
nafta, benzyny, olej nap´dowy, olej wrzecionowy niskokrzepnàcy, olej do sprężarek chłodniczych, oleje maszynowe niskokrzepne, alkohol etylowy. Wagon typu 406Ra posiada wewnàtrz zbiornika parową instalację grzewczą. Zbiorniki obu typów wagonów są przystosowane do hermetycznego załadunku od góry, przez właz górny
DN500. Możliwe jest również napełnianie zbiorników od dołu, przez jeden z zaworów spustowych bocznych DN100. Opróżnianie zbiorników odbywa się poprzez zawór
denny DN150 i jeden z zaworów spustowych bocznych DN100 grawitacyjnie lub za pomocą pompy. Zbiorniki są wykonane z blach stalowych gatunku St3SCuY. Konstrukcja wagonów odpowiada przepisom UIC i RIV, a zbiorniki speΠniajà wymagania regulaminu RID
w zakresie przewozu materiaΠów niebezpiecznych. Wagony mogà być eksploatowane w komunikacji międzynarodowej.

Tekst i fotki zaczeprnięte ze strony Dec/Gatx.

Od jakiegoś czasu buduję model cysterny 406R oparty. Jest on oparty na blaszkach fototrawionych i zbiorniku odlanym z żywicy.
Cała rama została zaprojektowana od podstaw ze ścisłym uwzglednieniem oryginalnych wymiarów wagonu. Nie było żadnych kompromisów. Jednocześnie cała instalacja, podpory zbiorników i pasy mocujące zbiornik do ramy zostały wykonane z najwiekszą dbałością o szczegóły.
Powstanie napewno więcej egzemplarzy niż 1 więc oferuję możliwość zakupienia sobie Kitu do montażu ten cysterny. Dostepne będą dwie wersje. Normal i Lux.
Wersja Lux będzia miał wszystkie elementy instalacji pod wagonem.
Nie ma co się rzopisywac bo fotki powiedzą więcej niż 1000 słów.
Poniżej prezentuję fotki cysterny o której piszę:

Rama:

Kliny i podpory pod zbiornikiem:

Ogólny widok wagonu i detale:

Blaszki, wchodzące w skład Kitu:

W skłąd Kitu wchodzić będą:
-4 blaszki z częściami do ramy, detalaimi i wózkami do złożenia,
-odlew zbiornika,
-kalki DEC/GATX z różnymi numerami wagonów,
-instrukcja jak to poskładać.

Wagon nie został do końca zmontowany z racji,że zbiornik matka pojechał do odlewni.

Model przeszedł pomyślnie testy na rozjazdach. Wózki nie mają żadnych problemów z pokonywaniem skomplikowanych dróg zwrotnicowych. Dyszel wózka jest zakończony gniazdem NEM więc istnieje możliwość zainstalowania dowolnych sprzęgów.
W przyszłości zostaną dodane kalki z oznaczeniami Lotos, CTL Logistics, PCC oraz inne numery DEC i GATX (z racji,że GATX wypuścił nowe malowanie swoich cystern).
Z wykorzystanie kalek dodanych obecnie do kitu można wykonać 3 różne wagomy brunatny DEC, brunatny GATX, biały DEC z paskiem).

Cena Kitu to ok. 100zł. Zainteresowanych zapraszam na PW.
Data: 29 Czerwiec 2008, 14:24
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 100
Wyświetleń 9445

Zobacz cały wątek

eee, a oleje silnikowe mają datę ważności (przydatności w okresie spoczynku) określaną?
Data: 1 Marzec 2005, 00:19
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 489

Zobacz cały wątek

Zasadą jest że pasków się niczym nie pryska, a już na pewno niczym co rozpuszcza gumę (np. oleje i smary silnikowe, WD-40, itd). Jak komuś piszczy a jechać trzeba, to można się tak ratować, ale taki pasek należy zmienić na nowy (tudzież dociągnąć, jeśli to jest przyczyną). Warto też zbadać stan kół i rolek prowadzących - nawet jeśli poprzedni pasek się zużył w normalnym tempie.
Pasek kosztuje 30zł ale ludzie wolą wydać połowę tego na jakiś podejrzany spray... Dobrze że pasek rozrządu jest osłonięty, bo pewnie kolejnym wynalazkiem byłyby jakieś "regeneratory" w 20ml zbiorniczkach...
Data: 01 Lis 2005 | 21:15
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 975

Zobacz cały wątek

Cytat: Zasadą jest że pasków się niczym nie pryska, a już na pewno niczym co rozpuszcza gumę (np. oleje i smary silnikowe, WD-40, itd). ..


Pasek był nowy i piszczał, a spray to nie WD-40 tylko specjał sprowadzony specjalnie do pasków (kleista maź w sprayu) - na forum kilka osób tym sprayowało i jak piszą POMAGAŁO w piszczeniu...

Nowy pomysł INNEGO - najbliższego mechanika - łożyska alternatora powodują piszczenie paska i jego pęknięcie - naprawa 300-400 zł (domyslam sie ze to najdroższa możliwa naprawa jaka może być przy takiej usterce)
To możliwe? Moim zdaniem nie - koło alternatora rusza się lekko, nie ma luzów i nie wyje.

Sam pasek 50 zl
pozdrowienia
Data: 02 Lis 2005 | 13:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 975

Zobacz cały wątek

Cześć
Słuchajcie, czy oleje silnikowe można mieszać?
Miałam wlany olej Mobil 1 a dolałam SELENIE VS MAX BENZYNA.
Wiem że jeden to syntetyk drugi mineralny.

Czy moga być tego jakies konsekwencje?

Może powinnam jechac do sewisu i wymienić cały olej?

Jak dolewałam olej to jego poziom był poniżej minimum więc poprzednika nie było zbyt wiele, wlałam cały litr i było jeszcze poniżej maxa.

Jak uważacie?

pozdarwiam
Data: 30-01-2006 21:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 62
Wyświetleń 1760

Zobacz cały wątek

Cytat: Cześć
Słuchajcie, czy oleje silnikowe można mieszać?
pozdarwiam



Lilu25, czyba nie, silniki chyba nie lubią jakichkolwiek zmian oleju,

jak latałem 6 lat fiatem 1,7 D na mineralnym Selenii to na każdych 15'000km miał ten sam poziom i grama różnicy,

ale jak "spece" od diesla zalali mi jakiś systetyk, to silnik zżarł mi 4,5 litra oleju w 1'800 km, aż cudem uniknąłam zatarcia silnika.

od tamtej pory niestety żre już do dziś co najmniej 1 litr oleju na 10'000 km, lub więcej,

a więc nie zastanawiaj się i leć zmień tą mieszankę jak najszybciej,

pozdrawiam,
quentin
145 JTD Warszawa
Data: 05-05-2006 21:48
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 62
Wyświetleń 1760

Zobacz cały wątek

Cytat: No właśnie Bo ja od razu wyjeżdzam i nie czekam aż się zagrzeje.
Czy bardzo mu szkodzę?


Prosta odpowiedź TAK.
Generalnie większość firm produkujących oleje silnikowe swego czasu w kampaniach reklamowych podkreślała ,że 80% zużycia w silniku następuje w momencie rozruchu silnika.Pokonywanie oporów tarcia niesie za sobą bardzo duże naprężenia,momenty itd... a co za tym idzie większe zużycie.Czy zatem jest istotne łagodne traktowanie starego Diesla po i w trakcie rozruchu? Pytanie wydaję się retoryczne.Wziąwszy pod uwagę że w dużych silnikach stacjonarnych od dawna srouje się rozruch poprzedzony uruchomieniem pomp układu smarowania .
Data: Wto Lis 23, 2004 11:28 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 23
Wyświetleń 717

Zobacz cały wątek

w lidlu wrocław olej po 2,50zł w 3 litrówkach do 17.09
Dodano po 1 minutach.:
art 24 ustawy o akcyzie :
Zwalnia się od akcyzy dodatki lub domieszki do paliw silnikowych oraz
towary przeznaczone do użycia jako paliwa silnikowe inne niż paliwa
silnikowe lub oleje opałowe wymienione w poz. 5 załącznika nr 1 do ustawy, w przypadku gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

jak policjantowi powiem , że dodatek oleju roślinnego czy - językiem ustawy - domieszka roślinnego - jest zwolniona z akcyzy w myśl ustawy z 23 01 2004 to nie ma prawa nic zrobić - oczywiście prawo prawem a życie życiem
Data: Pią Wrz 15, 2006 10:23 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1597
Wyświetleń 241298

Zobacz cały wątek

Cytat: art 24 ustawy o akcyzie :
Zwalnia się od akcyzy dodatki lub domieszki do paliw silnikowych oraz
towary przeznaczone do użycia jako paliwa silnikowe inne niż paliwa
silnikowe lub oleje opałowe wymienione w poz. 5 załącznika nr 1 do ustawy, w przypadku gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

jak policjantowi powiem , że dodatek oleju roślinnego czy - językiem ustawy - domieszka roślinnego - jest zwolniona z akcyzy w myśl ustawy z 23 01 2004 to nie ma prawa nic zrobić - oczywiście prawo prawem a życie życiem



Przeczytaj jeszcze przytoczony artykul i lepiej się na niego nie powoluj w spornej sytuacji.

Czy ktoś z Was podgrzewa olej do samego startu za pomoca świecy żarowej wbudowanej w wymiennik? Czy to wogóle zdaje egzamin?
Data: Pią Wrz 15, 2006 4:32 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1597
Wyświetleń 241298

Zobacz cały wątek

Wiecie co wstydzcie się. Kolega zapytal aby dostać konkretna ktotka odpowiedz a Wy k.... doktorat z olei robicie.

Zobaczcie moją pierwsza odpowiedz druga w porządku ale dalej to już szkoda mowić. Takie posty są do przeczytania wypowiedzialo się paru i wystarczy

Jako trzeci powinien się wypowiedzieć doktor ze specjalizacją oleje silnikowe albo pracownik rafinerii. Reszta nie ma pojęcia o olejach i ja też.

Podsumowując: tyle podpowiedzi a i tak wlal "hellish" inny. szkoda klawiatury. to tak jakbyśmy rozmawiali o seksie, medycynie i religii każdy ma coś do powiedzenia i inną wersję.
Data: 2007-09-14
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 25
Wyświetleń 3608

Zobacz cały wątek

Cytat: Skoro to taki super srodek ...to czemu produkowane sa oleje silnikowe ...
Firmy powinny zajac sie produkcja i ulepszaniem tego preparatu ...
Ten militec tez niby rewelacja uzywany ponoc w sprzecie wojskowym ja go uzywalem w moim poprzednim aucie Hyundaju i dupa nic szczegolnego ...


Ten środek działa od strony benzyny anie smaru silnikowego.
Ja też stosowałem w moim 14 letnim Hyundaju pony 1,5 - nie załważyłem zmian. Całkiem pożądna to była furka-ekektryczne szybki, magnetyczny bagażnik... ,aż łza się w oku zakręciła - no ale sprzedałem i NIE ŻAŁUJĘ .
Oleju zawsze było ok minimum-powyżej jak się dolało to zjadał-ale nie kopcił (może dolewanie do pełna to ściema producentów oleju-nadmiar jest zżerany my dolewamy i becylujemy).
Data: 29 Gru 2005 | 17:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 63
Wyświetleń 6380

Zobacz cały wątek

witam brat ma uprawę pola tylko i zaczynam się edukować
z tego co obliczyłem sprzedaży miałby na 45ha x 5,5t/ha x700zł/t =175tys netto vat 3% zboże 5250zł
ale musi kupić paliwo minimum 100l na ha =45x100x4zł/l =18000netto 3900zł- 22% vatu jest
nawóz saletra 24t x 920zł netto 7% vat = 1545zł
sól potasowa 5t x 1280zł =6400 netto 7% vat 448zł
środki ochrony, odżywki, nasiona xxx?
oleje silnikowe części do maszyn
czyli od 5250zł odejmuje vat kosztów i wyszło mi ponad 700zł na minus czyli US musi mi wypłacić - czy nie musi?

ps. paliwo zakupujemy na jedną fakturę czy US nie będzie się przyczepiał gdzie przechowywane.
czy trzeba pisac odpisy amortyzacyjne jezeli ma np ciagnik i gruber (reszte maszyn ma ojciec i w jego domu mieszka) czy do charakterystyki działalności mozna dopisać sprzedaż nawozów maszyn części i usługi czy to inna kategoria

proszę o sprostowania jeżeli niewłaścwie myślę
Data: Sob Maj 17 16:08 GMT 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 100
Wyświetleń 18633

Zobacz cały wątek

Oleje mineralne szybko się starzeją. Na dodatek podczas tego procesu powstaje osad, który wędrując po całym silniku przykleja się, gdzie popadnie. Efekt jest taki, że silnik bardziej się grzeje, szybciej zamula, itp.

Dlatego też z myślą o autach z większymi przebiegami wprowadzono już jakiś czas temu do sprzedaży syntetyczne oleje silnikowe o większej lepkości, zapewniające zarówno świetne smarowanie, jak i długą żywotność oleju. Na dodatek nie wydziela się tak szkodliwy dla silnika osad.

Ja obecnie mam zalany w silniku syntetyczny olej silnikowy Midland MicroOil Synqron 10W-50. Auto ma przebiegu 222kkm i wcale nie myślę o zmianie oleju na semisyntety, czy minerał. Dodam, że poprzedni właściciel zalewał semisyntetyczny olej silnikowy Mobil 10W-40, który przy pierwszej nadarzającej się okazji wymieniłem na w/w.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Data: 24 Paź 2006 | 19:40
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 30
Wyświetleń 2893

Zobacz cały wątek

Cytat: a oko. Porównaj sobie lepkości kinematyczne olei w temperaturze 100 stopni C, zawarte w poniższej tabeli:
czytaj Oleje silnikowe



Mobil 1 0W 40 lepkość w 100stopniach 14.3
Orlen Gas 10W 40 14.9

a prawdziwy olej obniżający zużycie paliwa o około 5%

Motul Eco energy 5W30 9.9

łapiesz o co chodzi?? lepkość 0w 5w czy 10w nie idzie w parze z lepkością w 100 stopniach
Data: 15 Sty 2006 | 17:04
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 104
Wyświetleń 8073

Zobacz cały wątek

jakiś czas temu ktoś pisał o pieniącym się oleju przy turze
teraz ja mam taki problem remontowałem niedawno tylny most i kupiłem 25 litrów Hipolu z beczki teraz mam problem bo podnośnik słabo podnosi i olej jest cały spieniony tak miesza sie z powietrzem że aż robi się szaro kremowy dodam jeszcze że połączenie przed pompą jest sprawne i to jest tylko wina oleju
oleje np silnikowe zawierają antyspieniacz
czy ma może ktoś sposób na poprawę właściwości tego oleju
troche nie uśmiecha mi się ponowna wymiana bo to ponad 170 zł może by coś dodać?
może wlać z 5 oleju silnikowego?
Data: Sro Kwi 2 21:54 GMT 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3106
Wyświetleń 520743

Zobacz cały wątek

Zamieszczam tu linki do stron o tematyce skuterowej.

Warsztat:
Czyszczenie filtru powietrza:

Regulacja mieszanki (po kolorze świecy):

Regulacja świateł:

Regulacja zaworów w chińskim 4T:

Konserwacja przełożeń:

Docieranie:

Info:
Wariator, rolki, sprężyna centralna (teoria):

Oleje silnikowe:
+lista producentów:

Katalog skuterów:

Instrukcje do Yamah:

Schematy silników:

Honda Bali – schematy, wykaz części, ceny:

Światła w motocyklach:

Rodzaje blokad:

Działanie sprzęgła odśrodkowego:

Blokady w chińskim 4T (nie po polsku, ale dobre zdjęcia):

lub

Zdejmowanie blokad (4T):

Jaką potrzebuję świecę?:

Jakie mam rolki?:

lub

lub

Bardzo pomocne forum - 4T made In china:

Odnośnie filtrów stożkowych:

Wszystko o Vespa & Lambretta:

Opony letnie a zimowe:

Optyka:
Tuning optyczny:
Radio w skuterze:

Jeśli ktoś posiada linki do jakiś ciekawych stron proszę je podawać. Link zostanie dodany a wiadomość skasowana.

Myślę że to przyda się każdemu więc przykleję.
Pozdrawiam coiot99
Data: Pon Lut 04, 2008 11:05 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 602

Zobacz cały wątek

W dniach od 5 listopada do 1 grudnia 2007 Hyundai zaprasza swoich klientów do Autoryzowanych Stacji Obsługi na bezpłatny przegląd samochodu przed zimą.

W ramach promocji użytkownikom samochodów Hyundai oferowane będą darmowe przeglądy, które swym zakresem obejmują ponad 20 newralgicznych punktów. Promocyjna oferta serwisowa obejmuje ponadto nawet do 35% niższe ceny oryginalnych części zamiennych oraz 15% rabatu na oleje silnikowe. Hyundai zachęca Użytkowników samochodów tej marki, aby przed sezonem
zimowym upewnili się, że ich auto jest w pełni sprawne. Hasło przewodnie kampanii reklamowej brzmi „Serwis Hyundai. Klucz do pewności”. Hyundai komunikuje w ten sposób, iż w trosce o swoich Klientów świadczy bezpłatną usługę przeglądową, która jest "kluczem" do zapewnienia użytkowników samochodów Hyundai o sprawności i bezpieczeństwie ich aut, w warunkach zimowych.
Rolą Autoryzowanych Serwisów Hyundai jest zadbanie o prawidłowy stan techniczny samochodów w sposób rzetelny i profesjonalny, a przy tym niedrogi. Informacją szczególnie ważną dla Klientów jest fakt, że darmowy przegląd swym zakresem jest skromniejszy niżeli typowy przegląd okresowy, stąd nie może stanowić jego substytutu, a tym samym nie może być wstemplowany do Książki Gwarancyjnej w miejsce przeznaczone na potwierdzenie obsługi okresowej. Klienci mogą natomiast oczekiwać, iż wykonanie darmowego przeglądu zostanie potwierdzone poprzez podpisaną i podstemplowaną kartę przeglądową oraz poprzez odpowiednią adnotacją w dokumencie gwarancyjnym.

Źródło: Hyundai
Data: Sro 07 Lis 2007, 09:59
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 1459

Zobacz cały wątek

Cytat: Potrzebujemy dziennika ustaw, rozporządzenia ministra, ustępu i paragrafu.



oto one:

Szymon Parulski, Ernst & Young
Oleje roślinne jako takie nie stanowią wyrobu akcyzowego. Jednakże w sytuacji, gdy ten sam olej roślinny zostanie użyty jako paliwo silnikowe albo jako dodatek lub domieszka do paliwa, będzie on zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym traktowany jak paliwo silnikowe. Konsekwentnie, tak wykorzystany olej roślinny będzie podlegać akcyzie, a podmiot zużywający olej będzie zobowiązany do zapłaty akcyzy.

Olej roślinny w baku to przecież paliwo - mówi Robert Michalski, naczelnik Urzędu Celnego w Bydgoszczy. - A wszystkie wyroby, które służą do napędu silników są obłożone podatkiem akcyzowym. Na oleje roślinne nie ma zwolnień.
Zdaniem naczelnika Michalskiego, akcyza na olej roślinny używany w celach napędowych jest najwyższa i wynosi 1882 zł za 1000 litrów! To tyle, ile akcyza na paliwo lotnicze.

Potwierdzają to urzędnicy Departamentu Podatku Akcyzowego w Ministerstwie Finansów. Dla porównania: akcyza na olej napędowy - 1180 zł/1000 l, bioetanol - 1565 zł/1000 l, biodiesel - 1099 zł/1000 l.

A przy okazji:

tutaj opis jak to zrobiono:
Data: Sob Lis 12, 2005 3:50 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1597
Wyświetleń 241298

Zobacz cały wątek

Zaleznie troche od przebiegu jak jest duzy zalej 10w 40 jesli maly zalej 5w 40 maly przebieg to przebieg do 150 tys Mysle tez ze jesli jezdzisz na 10w i chcialbys przejsc na 5 w to nie ma problemu Podstawowym bledem jest tylko zmieniac marke oleju za kazdym razem jesli chodzi o wieksze przebiegi typu powyzej 150tys polecil bym olej tej samej marce o mniejszej lepkosci a wiekszej gestosci ( kanaly olejowe wypelniaja sie Np. szklanka zaworowa wypelnia sie ma malutki kanalek olejowy Gesty olej duzo trudniej wycisnac przy duzym jej zuzyciu Dzieki temu z rana podczas rozruchy bedzie mniej klepac pierwsze 3 sekundy Mniej lepki? Dlatego ze lepki olej osiadajacy na sciankach cylindra starszego auta po 150 tys nie moze byc tak lepki bo pierscienie beda wedlug mnie przepuszczaly Takie dosyc emocjonalne ciekawe zarazem zjawiska poznaje i wnioskuje z doswiadczenia podczas moich remontow jak mam rozebrany motor Jakiej marki Aggip jest bardzo dobry motul tez Wiadome jednak ze to drogie oleje Mobila ludzie wybili mi z glowy jesli chodzi o oleje silnikowe Oststnio slyszalem pogloski ze rozlewaja go z lotosem Za to jest valvoline ktory nigdy mnie nie zawiodl i cena jest przystepna zatem moi klienci leja go najczesciej juz na stale Ale ja nikomu nie polecam konkretnej marki na sile,wlasnie dlatego ze jedna osoba slyszala to druga tamto a ja nie lubie takich dyskusji a moze nie mam na nie czasu zeby wszystko przemyslac co mowia inni i dociekac prawd. Za to zalecam nie zmieniac marki oleju za kazda wymiana.
Data: 05-01-2008 23:31
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 375

Zobacz cały wątek

Silniki pracujące na oleju mineralnym po kilkunastu latach pełne są szlamów, nagarów i osadów. Oleje syntetyczne oraz półsyntetyczne zawierają dodatki w postaci różnych detergentów które utrzymują silnik w należytej czystości. Zastosowanie takiego oleju w silniku który przejechał dziesiątki tysięcy kilometrów na mineralnym powoduje płukanie i mycie jego wnętrza. Najgroźniejsze jest zapychanie się kanałów olejowych zasilających panewki, wałki itd. - Efekt przewidywalny. Najczęstszym pierwszym objawem jest klekotanie zaworów spowodowane niewłaściwie działającymi popychaczami hydraulicznymi których drobne kanaliki momentalnie zapychają się oderwanymi drobinami osadów. Sam dwukrotnie przedobrzyłem w Mercedesie podczas zmiany oleju i jeździłem później z klekoczącym silnikiem. Reasumując - jeśli Twoje auto przejechało kilkadziesiąt tysięcy na mineralnym oleju silnikowym to należy przy takim pozostać. Obecnie na rynku są dostępne naprawdę rewelacyjne silnikowe oleje mineralne znanych producentów które posiadają najwyższe parametry prawie porównywalne z pełnymi syntetykami, lecz należy je po prostu częścej wymieniać.
Data: 08-10-2008, 09:29
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 101
Wyświetleń 11641

Zobacz cały wątek

Prosze przeczytac ZE ZROZUMIENIEM:

12. Czy muszę używać oleju syntetycznego?
Większość europejskich producentów samochodów zaleca stosowanie olejów syntetycznych w swoich najnowszych modelach samochodów. Pełne syntetyki oferują większe korzyści, przewyższając oleje mineralne i pół-syntetyki pod każdym względem ochrony i użytkowania. Oleje syntetyczne mają większą odporność termiczną zachowując silnik w idealnej czystości, dodatkowo umożliwiają większą oszczędność paliwa i zapewniają większe zabezpieczenie silnika przed zużyciem

14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?
Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach. Niemniej jednak, w przypadkach wątpliwych zawsze dobrze zasięgnąć szczegółowych informacji w dziale technicznym Castrol lub instrukcji obsługi pojazdu.
Data: 22 Luty 2007, 14:07
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 111
Wyświetleń 5734

Zobacz cały wątek

Cytat: A może jednak ten człowiek od którego kupiłem samochód nalał jakiegoś "hipola" do skrzyni.


Hipol wg producenta spełnia normy Mazdeczki. Nie widzę przeciwwskazań i wydaje mi się, że to są tylko bezpodstawne uprzedzenia. Dziś wszystkie oleje dostępne w sprzedaży są dobrej jakości.
A wyjątkowo nieprzyjemny zapach miał kiedyś PARUS , nie wiem jak teraz.

- Doświadczenie uczy, że kierowcy przywiązują się najczęściej do jednej marki oleju - zazwyczaj tej wpisanej w książce serwisowej auta.

- I tu padają oni ofiarą pewnej manipulacji. Z technicznego punktu widzenia dla właściwej eksploatacji silnika liczy się wyłącznie klasa oleju określona m.in. parametrami lepkościowymi i jakościowymi. Kierowca może więc wybrać dowolny olej o parametrach wymaganych przez producenta samochodu, zaś sama marka oleju nie ma tu nic do rzeczy! Zresztą oleje silnikowe są przecież - w swych klasach lepkościowych i jakościowych - mieszalne!
Tu jest fajny sklep z wszelkimi olejami-ceny atrakcyjne
Data: 25 Sie 2006 | 21:33
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 32
Wyświetleń 3114

Zobacz cały wątek

• Odpady przeznaczone do odzyskiwania bez wcześniejszego przetwarzania
    akumulatory
    oleje jadalne
    kąpiele utrwalające
    klisze rentgenowskie
    rtęć metaliczna

• Odpady przeznaczone do przetworzenia, a następnie powtórnie wykorzystane lub składowane
    lampy fluorescencyjne
    odpady zawierające:
    azbest
    sole metali ciężkich
    cyjanki lub związki arsenu
    związki nieorganiczne neutralne
    wodorotlenki, amoniak i sole amonowe
    kwasy nieorganiczne
    kwasy organiczne
    toksyczne związki nieorganiczne

• Odpady przeznaczone do spalania
    farby i lakiery
    środki ochrony drewna
    organiczne środki czyszczące
    kosmetyki
    kleje
    detergenty
    odpady organiczne ciekłe (skomplikowane mieszaniny)
    odpady ropopochodne
    rozpuszczalniki
    pestycydy, insektycydy, herbicydy, fungicydy
    odpady węglowodorów chlorowanych
    zużyte oleje silnikowe
    opakowania po środkach toksycznych
Data: Nie Sty 07, 2007 6:46 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 6449

Zobacz cały wątek

wymienili wszystkotj: wszystkie aparatury powietrzne,tarcze hamulcowe przód,remont kapitalny skrzyni,wymiana sprzęgła na nowe wytrzymalsze,regeneracja pompy wtryskowej,wymiana wszelakich uszczelniaczy silnik skrzynia mosty,montarz swiecy połomieniowej bo wogule nie było nawet świec zarowych,nowe oleje silnikowe+skrzyniowe nowe filtry hydrałliki,powietrza,oleju sil., remont kapitalny przedniego mostu+ mocowania tulejowe,nowy akumulator,rozrusznik na przekładni,wiekszośc tych rzeczy które są drobne a mozna samemu pomontowac to wymieniam sam a co brakuje i jest niedostępne w kraju to wio na słowacje tam przewarznie znajduje tego czego szukam,do tego wszystkiego trzeba doliczyc robocizne w porównaniu z czesciami zamiennnymi to wychodzi duzzzzzo taniej,kazda mała żecz jest droga ,tera to ten zepcio jest wykorzystywany przy warsztacie tj.wozim nim dechy do suszarni i na warsztat nic innego nie robi od czasu do czasu popracuje na turze bo jest najazdowy a montaz to 5-7 min.dla laika 35 min,ale ogółem to zepcio jest w deche!! i nie chce innego!
Data: Pią Sty 11 18:48 GMT 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3621
Wyświetleń 602758

Zobacz cały wątek

Należy pamiętać o jednym z istotnych czynników jaki cechuje oleje silnikowe. Mianowicie, poza innymi cechami charakteryzującymi oleje w pełni syntetyczne, posiadają one bardzo dobre własności myjące (płuczące) silnik.
Jeżeli więc przez dłuższy czas auto poruszało się na oleju mineralnym lub półsyntetycznym a jednocześnie silnik posiada już pewien przebieg, nie należy stosować w nim oleju w pełni syntetycznego.

Dzieje się tak, ponieważ na skutek przebiegu procesu spalania mieszanki w jednostce z czasem odkłada się pewna ilość produktów spalania, takich jak nagary oraz produkty kwaśne. Od właściwości oleju zależy w jakim stopniu będą one na bieżąco usuwane z silnika i gromadzone w filtrze oleju.

Jeśli jednostka taka wcześniej pracowała na oleju półsyntetycznym (lub mineralnym) a zamierzamy użytkować ją dalej już na oleju syntetycznym należy odpowiednio przygotować do tego silnik, a co najistotniejsze wszelkie elementy odpowiedzialne za jego uszczelnienie. Nie musi się to oczywiście wiązać z jakimkolwiek remontem.

Pozdrawiam
Data: Sobota 8:45, 05 Maj 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 12
Wyświetleń 803

Zobacz cały wątek

Cytat: mamy 5 dni nie na zapłatę akcyzy tylko na zgłoszenie , i nie od daty na umowie tylko od przejechania przez granice

Cytat: Ale dowiaduję się właśnie, że od 1 grudnia wprowadzono opłatę 500 euro !

Cytat: Raczej nie, moim zdaniem liczy się data zgłoszenia w UC

Cytat: Art. 76.
1. Podatnicy dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych
niezharmonizowanych są obowiązani po dokonaniu przywozu na terytorium kraju
złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego i
dokonać zapłaty akcyzy w terminie 5 dni, licząc od dnia powstania obowiązku
podatkowego.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, obowiązek podatkowy powstaje z dniem
dokonania przywozu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, nie później
jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia dokonania nabycia.

Cytat: Art. 2.
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1) wyroby akcyzowe - wyroby podlegające akcyzie określone w załączniku nr
1 do ustawy;
2) wyroby akcyzowe zharmonizowane - paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz,
napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 2 do
ustawy;
3) wyroby akcyzowe niezharmonizowane - wyroby akcyzowe inne niż wyroby
akcyzowe zharmonizowane;

Cytat: Art. 81.
1. Podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych
niezarejestrowanych na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu
drogowym, są obowiązane:
1) po przywozie na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego
naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia
wewnątrzwspólnotowego;
2) dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w
kraju.



Obowiązek zapłaty podatku powstaje w dniu nabycia.
Data: Sro Lis 26, 2008 11:49
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 14
Wyświetleń 259

Zobacz cały wątek

Cytat: Raczej nie, moim zdaniem liczy się data zgłoszenia w UC

Cytat: Art. 76.
1. Podatnicy dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych
niezharmonizowanych są obowiązani po dokonaniu przywozu na terytorium kraju
złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego i
dokonać zapłaty akcyzy w terminie 5 dni, licząc od dnia powstania obowiązku
podatkowego.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, obowiązek podatkowy powstaje z dniem
dokonania przywozu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, nie później
jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia dokonania nabycia.

Cytat: Art. 2.
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1) wyroby akcyzowe - wyroby podlegające akcyzie określone w załączniku nr
1 do ustawy;
2) wyroby akcyzowe zharmonizowane - paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz,
napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 2 do
ustawy;
3) wyroby akcyzowe niezharmonizowane - wyroby akcyzowe inne niż wyroby
akcyzowe zharmonizowane;

Cytat: Art. 81.
1. Podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych
niezarejestrowanych na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu
drogowym, są obowiązane:
1) po przywozie na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego
naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia
wewnątrzwspólnotowego;
2) dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w
kraju.

Cytat:


Obowiązek powstaje w dniu nabycia.
Data: Pon Lip 21, 2008 09:48
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 565

Zobacz cały wątek

Witam Doradcę.

Oczywiście masz rację, generalnie wyróżniamy 3 grupy olejów odpadowych :
I - oleje transformatorowe tkzw. trafo. Gr.I
II - oleje turbinowe. Gr II
III - oleje silnikowe, przekładniowe, hydrauliczne Gr. III
Zbierając olej łatwo się przekonać że jest to całkiem niezła miesznina a klijent potrafi dolać do oleju różne cuda! ( olej jest odpadem za który płaci firma odbierająca) Tak więc obsługując tego samego klijenta olej trzeba się liczyc że skład oleju będzie za każdym razem inny.
Więc jak sam rozumiesz klasyfikacja IPO odpada. Jednak nawet mieszanina oleju przepracowanego z lekkimi frakcjami oleowymi lub niewielką ilością rozpuszczalników nie klasyfikuje go do klasy 3, ale uważam że jednak powinien jako towar podlegać ADR w klasie 9.
Problem odpadów jest na dzien dzisiejszy poważny a rozwiązań wynikających z umowy ADR i przepisów wykonawczych bardzo mało.
Dobrze że coraz częściej mówimy o odoadach bo coraz więcej ludzi wożi takie rzeczy nie zastanawiając sie nad ADR - ami.
Ja na codzień mam bardzo dużo problemów z klasyfikacją odpadów szczególnie mieszanin odpadów (chociaż wiem że powinien zrobic to nadawca ) i coraz częście moje starania kończą sie na klasie 9, świetnym odpowiednikiem kodu odpadu np. 13 08 99*- Inne nie wymienione...
Często brak też czasu na klasyfikacyjną procedurę, tak więc konkretne rozwiązania prawne w sprawie odpadóów są potrzebne bardzo szybko.

Pozdrawiam serdecznie
Data: Pon Lut 27, 2006 8:35 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 2205

Zobacz cały wątek

Mimo wszystko wlałbym dexron III - z jednego powodu, Czy wlewamy oleje silnikowe wyprodukowane w technologii z 1984 roku ? Proste NIE bo nowsze maja lepsze parametry to samo tyczy sie olejów przeznaczonych do skrzynek biegów.
Data: Nie Paź 14, 2007 7:23 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 695

Zobacz cały wątek

Mineralne 15W40 Oleje silnikowe (umieściłem od najdroższego w moim sklepie):
- ELF SPORTI SRI 15W40 (20zł)
- Castrol Magnatec 15w40 (19zł)
- Mobil 1 super M (16zł)
- Shell Helix Super 15W-40 (15,50zł)

Były to najdroższe oleje w butelkach 1L był jeszcze jeden pod elfem ale dałem tylko te znane marki a tamten był jakiś Texako (kosztował 19,70zł) czy coś. Dlaczego Mineralne? Bo to chyba najlepsze oleje do CC
Data: Wto 10 Cze 2008, 13:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 2117

Zobacz cały wątek

co by sie stalo - w wartburgu na przyklad jak wlejesz nie ten olej co trzeba, to potrafi on rozpuscic elementy w skrzyni biegow, ktore za z domieszka miedzi. poza tym oleje przekaldniowe sa do przekladni, a silnikowe do silnikow. i niech tak moze zostanie? co do luxa - strasznie jest oporny w mieszaniu, cale zycie jezdzimy na miksolu w rodzinie i silniki robia po 120tys bez problemu (mowa o wartburgu)
Data: 2005-04-02, 11:02
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 4807

Zobacz cały wątek

Skoro to taki super srodek ...to czemu produkowane sa oleje silnikowe ...
Firmy powinny zajac sie produkcja i ulepszaniem tego preparatu ...
Ten militec tez niby rewelacja uzywany ponoc w sprzecie wojskowym ja go uzywalem w moim poprzednim aucie Hyundaju i dupa nic szczegolnego ...
Data: 28 Gru 2005 | 22:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 63
Wyświetleń 6380

Zobacz cały wątek

Cytat: co by sie stalo - w wartburgu na przyklad jak wlejesz nie ten olej co trzeba, to potrafi on rozpuscic elementy w skrzyni biegow, ktore za z domieszka miedzi. poza tym oleje przekaldniowe sa do przekladni, a silnikowe do silnikow. i niech tak moze zostanie? co do luxa - strasznie jest oporny w mieszaniu, cale zycie jezdzimy na miksolu w rodzinie i silniki robia po 120tys bez problemu (mowa o wartburgu)


OLEJ LUX 10 JEST DO SILNIKA I SKRZYNI BIEGOW!!!!!!!
Data: 2005-06-30, 19:10
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 4807

Zobacz cały wątek

Cytat: witam mam pytanie co sie moze stac jak sie wymiesza calkowicie rozne oleje?



Jeżeli to będą silnikowe to NIC, gorzej gdy będziesz mieszał silnikowy z przekładniowym i hydraulicznym
Data: 18 Październik 2008, 12:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 136

Zobacz cały wątek

Tak zdecydowanie 900 koledzy dobrze doradzają.Tylko czy starczy kaski. Jeśli nie to poczekaj dozbieraj i kup 900. Ja mam i naprawdę nie można na niego narzekać. Mały sprytny zwinny samochodzik.Patrząc na cenę stosunkowo tani w utrzymaniu.Duzo jest częsci, tanich zamienników troszkę używek. Poza drodnymi usterkami ,klocki ,amorki ,tuleje tylne.Nic sie specjalnie nie dzieje.Oleje silnikowe świece, przewody WN. Polecam. Pozdrówko.
Data: Pią 21 Wrz 2007, 10:57
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 47
Wyświetleń 42743

Zobacz cały wątek

prezes, które oleje silnikowe są na bazie pao ???
nawiązującymi do trwałości olejów silnikowych ??? w czasie pracy
z tego co wiem to
selenia racing 10w60
platinum rally 10w60

nie wiem czy selnia 20k 10w40 jest na bazie pao + mineralna
Data: 2007-11-25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 583

Zobacz cały wątek

Oryginalnie Mazda zaleca oleje od 5W-30 do 25W-60 - zależnie od klimatu i sezonu. Ja szukałbym odpowiedniej lepkości w olejach wytwarzanych w najlepszej technologii, czyli silnikowe oleje syntetyczne.

Nie namawiam na żaden, więc wybór pozostawiam również Tobie. Dla Naszego klimatu zalecaną lepkością jest 10W-...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Data: 15 Cze 2006 | 0:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 48
Wyświetleń 4810

Zobacz cały wątek

Gratuluję auta pod maską igiełka, nic nie brakuje, czyściutko
Z rozkodowaniem radia nie powinno byc problemów.
Jeśli idzie o oleje silnikowe, to ja zarówno w 500sl i w sl600 stosuje tylko Mobil1.
Data: Pią Lip 04, 2008 9:47 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 33
Wyświetleń 1534
no to co, sugerujesz ze powinnienem przejsc na polsyntetyk?
Pierwsze wyniki w google mowia ze sie nie powinno tymbardziej na silnikach o duzych przebiegach

www.asu.pl
Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika - czyli konieczność jego remontu.

Ja osobiście proponuje przechodzenie:
1. syntetyk
2. półsyntetyk
3. minerał

Jeśli silnik ma już przejechane 250000 km to możemy spokojnie przejść na olej mineralny. Jest on gęstszy (wyciszy i uszczelni nam silnik).



Castrol Polska:
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.



mi nie chodzi o oszczednosc i to ze jest niska cena nie jest dla mnie zadnym argumentem
w tej chwili silnik nie pije praktycznie nic oleju, jesli po zmianie mialoby to wyjsc na minus to po co to robic?
Na autko oszczedzal nie bede nawet zrezygnowalem z zakladania gazu mimo ze oznaczaloby to jakies 500zl miesiecznie

z drugiej strony
Castrol Polska:
14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?
Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach.



to juz sam niewiem
Data: 2007-12-30 15:46
 
Odpowiedzi: 364
Wyświetleń 20305

Zobacz cały wątek

Wszystki oleje silnikowe bez problemow mozna mieszac. Nawet mineralny z syntetycznym. Nic sie nie stanie. Oczywiscie parametry nowopowstalej mieszanki trudno okreslic W Twoim przypadku bym sie niczym nie przejmowal i jezdzil dalej.

ps. przy przegladzie chyba standardowo wymieniaja olej (jest w cenie)?
Data: Pon Wrz 01, 2008 2:25 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 185

Zobacz cały wątek

Cytat: Wszystki oleje silnikowe bez problemow mozna mieszac. Nawet mineralny z syntetycznym.

Cytat: tego samego producenta (więc i dodatki podobne)...


Dlatego w tym przypadku nic nie powinno się stać a nawet warunki pracy silnika ulegną poprawie.
Ja kiedyś zmieszałem Mobila One z Motulem i..... dobrze że sprawdziłem skutki.
Data: Pon Wrz 01, 2008 8:42 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 185

Zobacz cały wątek

Cytat: Mógłbyś to rozwinąć bo zalewam własnie magnateca i zaciekawiło mnie to



Silnikowy Castrol na Polskę jest robiony z polskiej bazy i importowanego pakietu dodatków. Tak jest na całym świecie - Castrol nie ma swoich własnych fabryk. Nie wiem czy to, czy też stosowane dodatki powodują, że po Magnatec'u silnik pokrywa się wewnątrz takim brązowo-kleistym syfem. Ostatnio widziałem środek 1,9 TDI zarośnięty takim syfem, a znajomy robił Focusa 1,6 16V w którym ten syf zakleił pierścienie. Głośno było o tym na wielu forach internetowych i wiem, że Toyota ostatnio miała problemy z jakością Castrola LL - parę silników było wymienionych przez olej - to jest nieoficjalna wiadomość ale z pewnego źródła - od kierownika serwisu mechanicznego jednego z salonów Toyoty. Z moich dośwadczeń, ale z RS 0W40, zauważyłem, że w nowym silniku (3 kkm) w Meganie 1,6 16V szybko po wymianie robił się czarny a na ściankach pozostwał lakowaty brud. Wlany w to miejsce później Mobil 1 0W40 do wymiany (15 kkm) był koloru ciemnej herbaty a silnik po nim czysty w środku. Potwierdzają to też opinie ludzi naprawiających BMW - polecają oleje przekładniowe i specjalne Castrola ale odradzają silnikowe (może poza TWS).
Chciałem to jakoś logicznie wytłumaczyć i dwa parametry Magnateca 5W40 zwróciły moją uwagę:
- TBN 6,4 mgKOH czyli bardzo niskie, co powoduje pośrednio słabe właściwości czyszczące,
- temperatura zapłonu 200C - bardzo niska, niższa niż wiele mineralnych - powodować to może podatność na koksowanie i tworzenie się laków.

Za to Castrol dostępny do niedawna na rynku niemieckim był bardzo dobry jakościowo. W silniku Mercedesa 2.2 16V w klasie E/124 ganianym naprawdę ostro po autostradach (przelotowa przeważnie ok 200 km/h i tak po 300-700 km), po przebiegu 240 kkm, od początku jeżdzonym na Castrolu RS 10W60, w silniku było idealnie czysto i zero zauważalnych śladów zużycia.
To nie są jakieś naukowe dowody, ale osobiście nie lubię silnikowych smarowideł Castrola i jak na tą chwilę fakty mówią przeciw niemu.
Data: Sob Lis 17, 2007 21:21
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 21
Wyświetleń 2380

Zobacz cały wątek

Dzięki, a nie oriętujesz się czy nie ma jakiś zamieników? W rave znalazłem coś, o oleju specyfikacji SAE 10W-30, 10W-40? To nie są przypadkiem zwykłe silnikowe oleje?
Data: Sro Sie 06, 2008 18:49
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 82

Zobacz cały wątek

Kompletem Fuchsa. Wszystkie oleje silnikowe i hydrauliczne.
Data: Wto Maj 6 20:20 GMT 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 796
Wyświetleń 134500

Zobacz cały wątek

Cytat: Potrzebujemy dziennika ustaw, rozporządzenia ministra, ustępu i paragrafu.



oto one:

Szymon Parulski, Ernst & Young
Oleje roślinne jako takie nie stanowią wyrobu akcyzowego. Jednakże w sytuacji, gdy ten sam olej roślinny zostanie użyty jako paliwo silnikowe albo jako dodatek lub domieszka do paliwa, będzie on zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym traktowany jak paliwo silnikowe. Konsekwentnie, tak wykorzystany olej roślinny będzie podlegać akcyzie, a podmiot zużywający olej będzie zobowiązany do zapłaty akcyzy.

Olej roślinny w baku to przecież paliwo - mówi Robert Michalski, naczelnik Urzędu Celnego w Bydgoszczy. - A wszystkie wyroby, które służą do napędu silników są obłożone podatkiem akcyzowym. Na oleje roślinne nie ma zwolnień.
Zdaniem naczelnika Michalskiego, akcyza na olej roślinny używany w celach napędowych jest najwyższa i wynosi 1882 zł za 1000 litrów! To tyle, ile akcyza na paliwo lotnicze.

Potwierdzają to urzędnicy Departamentu Podatku Akcyzowego w Ministerstwie Finansów. Dla porównania: akcyza na olej napędowy - 1180 zł/1000 l, bioetanol - 1565 zł/1000 l, biodiesel - 1099 zł/1000 l.

Żaden Naczelnik jakigoś tam urzędu, ani Szymon Parulski, Ernst & Young czy Ty czy Ja nie możemy stanowić Prawa i to nie do nas nalezy interpretacja przepisów które są niejednoznaczne. Pozwole sobie zacytować Ustawę:
U S T A W A z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym
...
Art. 3.
1. Do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania wyrobów znakami akcyzy na
terytorium kraju stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie
odpowiadającym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU).
2. Do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania znakami akcyzy w imporcie
oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym stosuje się klasyfikację
wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze (CN).
.....
Art. 62.
1. Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się:
1) wyroby wymienione w poz. 1-12 załącznika nr 2 do ustawy;
2) pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub
używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw
silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN.*
....
* podkreślenie własne, bo o tym jak widać w cytacie powyżej niektóre osoby zajmujące się prawem zapomniały i to wydaje mi się że specjalnie.

Rozumiem że musi powstać oficjalna interpretacja tego czy art 62 pkt 2 odnoci się tylko do wyrobów posiadających symbole CN i PKWiU czyli wyrobów akcyzowych czy także do innych produktów: wody, sera, konia, wołu, osła, w końcu powietrza które nasz silnik też pobiera i to w ilości bardzo dużej oraz OR które to nie są wyrobami akcyzowymi i nie mając swoich CN i PKWiU
Data: Sob Lis 12, 2005 11:08 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1597
Wyświetleń 241298
Sprzedam w dobrych cenach produkty firmy Agip.Oleje silnikowe,płyny eksploatacyjne,płyny hamulcowe i smary.tel.0228706960 lub