Zobacz cały wątek

Gdyby podejsc do tematu oleju silnikowego i zebrac oleje wiadacych producentow na rynku i zestawic je z cena to w zasadzie monza zadac sobie pytanie, czym roznia sie oleje drogie od tych tanszych skoro maja ta sama klase, a cena jest znaczaco nizsza, np olej GM do opla ktory mozna kupic na allegro kosztuje okolo 50zl a olej Castrola prawie 100zl. Wiec panowie pytanie czy postepowac zgodnie z reklama skoro niema roznicy to poco przeplacac, czy moze jednak warto zaplacic wiecej, prosze o jakies uzasadnienia. Podoba mi sie ta dyskusja, ciekawe co zniej wyniknie.
Data: 2008-03-05, 12:42
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 31
Wyświetleń 1051

 

Zobacz cały wątek

dziś jade się podpiąć do kompa bo widzę że to wróżenie z fusów a kasa ucieka....
zastanawia mnie tylko dlaczego poprzenia przeplływka nie uruchamiała chcecka??? Jeżeli była uszkodzona to mogła go nie włączać???

Byłem u mechanika i podpiął mnie pod kompa wyszedł błąd
p0195 uszkodzenie czujnika temp. silnika

w spisie z forum znalazłem taki opis tego błędu:

0195 Uszkodzenie w uk?adzie czujnika temperatury oleju silnikowego

Nie wiem jak się to ma do mocy silnika no ale jutro pojade kupić ten czujnik i będe chciał go wymienić, wiecie gdzie ten czujnik się znajduję czy mogę go sam wymienić czy trzeba jechać do mechesa z tym???

Czujnik temp. oleju wykazał -50 stopni, myślicie, że może to mieć wpływ na mnoc samochodu, miał ktoś z Was takie problemy???
pozdrawiam
Data: 2008-07-24, 06:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 33
Wyświetleń 2113

Zobacz cały wątek

Cytat: Ponawiam pytanie, może tym razem sam Master's odpowie? Sam nie mam możliwości sprawdzenia tego, a chciałbym dowiedzieć się jak zwiększenie momentu i mocy silnika wpływa na ilość popiołu gromadzonego w FAP? Sprawdzał to ktoś?


Z tego co mi wiadomo,czastki popiolow osadzajacych sie w DPF,sa skutkiem spalania
oleju silnikowego a nie oleju napedowego i chip tuning nie powinien tego efektu zwiekszyc.
Dlatego aby ograniczyc to negatywne zjawisko stosuje sie oleje niskopopiolowe tzw.
Low Saps o normach VW np.504.00/507.00.
Data: 15-11-2008, 10:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 124
Wyświetleń 33139

Zobacz cały wątek

"Sam naprawiam... : Przy częstym uruchamianiu zimnego silnika, jeździe na ogół na krótkich odcinkach, wymiana oleju silnikowego jest konieczna w krótszych odstępach czasu." Wydaje mi się, że przez 6 lat od wyprodukowania Twojego samochodu nie było takiej rewolucji w olejach, żeby dwukrotnie wydłużyć żywotność olejów. Nie jestem mechanikiem, jest to moja opinia.
A co do marki, poczytaj na forum, ten poleci olej M. tamten L, ktoś inny olej X.
Wg mnie, ważne żeby olej miał normę. Jeżeli wiesz, jakiej firmy był olej lany wcześniej a silnik się nie poci i nie zgrzyta lej ten sam. Wszak, w zwycięskiej drużynie zmian się nie robi
Data: 2008-02-06, 19:00
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 21
Wyświetleń 2065

Zobacz cały wątek

Dobra na temat oleju silnikowego wiem już co robić a co myślicie o skrzyni biegów??

Jaki Olej ile litrów? - TDS E39 1997 rok manual

Chciałbym polecić wszystkim kto myśli aktualnie o zmianie oleju na olej MOTORCRAFTA.

Co prawda olej jest produkowany przez FORDa ale moja BMKa po zalaniu zrobiła się żwawsza a co najważniejsze: MNIEJ PALI!!!
Tak! Dobrze przeczytaliście! nie pomyliłem się na każdej aukcji na Allegro macie zapisane "Zmniejsza zużycie paliwa" mi sie w to nie chciało wierzyć aż nie spróbowałem!

Średnie zużycie paliwa w mieście zmniejszyło mi się z 8.5 do (UWAGA) 7.1. Nie zmieniłem stylu jazdy nie wlałem lepszego paliwa po prostu nagle zaczał mniej palić!

Na poczatku się zastanawiałem co się stało? aż doszedł do mnie fakt że 1.5 tys km temu wymieniłem olej i dzięki temu teraz zaoszczędzam parę złotych na (niestety) wciąż drożejącym paliwie:(
Data: Wto Cze 24, 2008 6:05 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 132
Wyświetleń 10159

Zobacz cały wątek

Cytat: tylko w instrukcji polskiej jest olej silnikowy w ilości 2,7 litra. w servisowej jest łądnie rozpisane wymiana: 2,5 bez uwzględnienia filtru, 2,7 z filtrem 3,x przy czystym silniku



Wg tych co wymieniali olej w skrzyni w Matizach, wchodzi go dokładnie 2-2,1 litra. Jak spuścisz stary olej i wlejesz 2 litry nowego, będzie na pewno ok. Nie wiem o co Ci chodzi, gdy porównujesz ilość oleju silnikowego do oleju przekładniowego... To trochę inna bajka. Poza tym czy w układzie chłodzenia, też zawsze płyn w 100% wymieniasz, ściągając cały, w tym z głowicy?? Przecież pojemność układu chłodzenia w Matizach to ok. 4 litry, a płynu wymienia się zazwyczaj ok. 3 litry...
Poza tym, przykładowo, mój brat w swoim Lanosie wymieniał olej w skrzyni i mimo, że producent podaje, że do skrzyni wchodzi 1,8 litra, to po wlaniu dokładnie 1,5 litra olej zaczął przelewać się przez otwór kontrolny. Tak więc jak widać w skrzyni zawsze jakieś resztki pozostaną...
Data: 2008-10-26, 14:02
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 676

Zobacz cały wątek

trzeba liczyć się z możliwościami napraw po kupnie, po drugie szkoda nerwów, niestety zdarzają się tacy upierdliwi, którzy uważają, że używane autko powinno jeździć jeszcze lepiej niż nowe
tak OT czytałem na jednym forum, że jeden gościu miał pretensje do drugiego, że silnik pali mu 1l oleju silnikowego/1 kkm, a to znowu mieści się w normach producenta (poza tym rura była okopcona), różni się zdarzają, głównie radzili (sprzedającemu), żeby nic nie robił

zależy jeszcze od umowy (jak jest spisana), ale to pisali poprzednicy
Data: 2008-01-10, 13:33
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 511

Zobacz cały wątek

na początek kolego uszczelnij ten króciec i od razu umyj zapocone miejsce głowica-blok. A ogladałes autko od spodu czy nie ma wyciekow np. z pompy wody, i czy nie ma gdzies wycieków oleju silnikowego bo to zapocenie to raczej olejowe tylko ten litr oleju na 1000km to z tego miejsca musialo by kapac,

jak wszedzie sucho to bierze olej , a jak po uszczelnieniu dalej bedzie ubywał plyn i nie bedzie nigdzie zadnego wycieku ( silnik , chłodnica, nagrzewnica, itd.,) to prawdopodobnie przedostaje sie do wydechu(daje na bialo +slodki zapach spalin)
Jednakze wszystko najpierw sprawdz lepiej 2 razy niz masz sie wziasc za rozbieranie
Data: 2008-05-24, 09:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 379

Zobacz cały wątek

Witam
Mam ten sam model: Focus 2.0 TDCI (136KM) + DPF i zrobiłem szybkie rozeznanie w kilku znanych firmach zajmujących się modowaniem i wniosek jest jeden - ten motor nie jest dedykowany do podkręcania - a jeśli się to zrobi w miarę rozsądnie (<25KM, 40Nm) to powinno być OK z tym że zalecają wymianę oleju silnikowego co 10.000km. Powiem szczerze - rozczarował mnie ten motor (przez dwa lata jeździłem focus I (1,8TDCI, 115KM i znacznie łądniej wchodził na obroty).
Chętnie przeczytałbym opinię kogoś kto zrobił faktycznie tuning w swoim aucie - bo ja ciągle się nie zdecydowałem.
Data: 18-05-2008, 20:18
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 808

Zobacz cały wątek

Cytat: on w swoim byłym Golfie mk2 GTD jeździł na oleju kuchennym instalację z tego co wiem też zrobił sam sobie.

do golfa nie są potrzebne żadne instalacje tam lejesz i jedziesz. Golf 2 to jest starej generacji silnik który wszystko przepali

Mhm, odrob lekcje pt. wytracajaca sie parafina przedostajaca sie do oleju silnikowego i blokujaca filtr oleju (o zapieczeniu pierscieni nawet nie mowie )

Ziolek nie jestem biegly we francuskich dieslach, ale jezeli nie masz pompy Boscha (najprawdopodobniej bedzie to Lukas, ktore sa malo odporne na tego typu paliwo) to cienko widze u Ciebie lanie rzepaku, a zwłaszcza bez podgrzewacza...
Data: 2007-07-10, 09:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 22
Wyświetleń 3496

Zobacz cały wątek

Mam pytanie w sprawie interwału na wymiane oleju silnikowego w VW Golf 1,9 TDI silnik 1Z.

Zalewam od początku eksploatacji olej Mobil (półsyntetyk) - 10W40, obecnie wymieniłem go po przebiegu 9 tys. km. Nurtuje mnie pytanie - Czy ma ktoś może w książce obsługi, albo serwisowej informację - co ile kilometrów powinno się zalewać nowy ?? Osobiście spotkałem się z trzema opiniami - że po 7,5 tys., że po 10 tys. i ta teza w którą niewierzę - że po 15 tys. .

Jak to wygląda w przypadku Waszych 1Zetorków ???

Pozdrawiam...
Data: 24-03-2006, 13:35
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 478

Zobacz cały wątek

Witam

Kolejna odsłona zaniedbanego autka, a ściślej paska zębatego smarowanego olejem.

Takie zjawisko nie występuje natychmiastowo. Przeciekające uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego, dają znak o sobie dużo wczesniej. Są widoczne jako "zapocone plamy w okolicach obudowy pasa rozrządu.
W wyniku długotrwałego oddziaływania oleju silnikowego, gumowe paski uległy rozwulkanizowaniu.
Dalsza eksploatacja groziłaby poważną awarią silnika.

Po umyciu osłon i przodu silnika, wymieniliśmy kompletny rozrząd i uszczelniacze na wałkach.

Pozdrawiam
Data: 13-02-2006, 12:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 169
Wyświetleń 114178

Zobacz cały wątek

Witam,

Przedwczoraj stałem się posiadaczem MK2 1.6 (LPG) z '88. I czas na pierwsze wydatki Wiadomo, że podstawa, to wymiana oleju silnikowego i od tego chcę zacząć. Nie wiem, jaki jest dokładny przebieg, w każdym razie licznik pokazuje prawie 220 tys. km. Nie wiem również, jakim olejem był zalewany. Dlatego chciałbym się dowiedzieć, co byście mogli mi polecić? Czy Castrol Magnatec 10W-40 będzie dobrym rozwiązaniem? I jakiej firmy filtr oleju, Mann, czy Filtron?

Pozdrawiam
Data: Sro Sty 28, 2009 01:31
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 145

Zobacz cały wątek

Drodzy Forumowicze,
TDI PD użytkuję od niedługiego czasu, stąd moje pytanko o zużywanie oleju silnikowego.
Wczoraj zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka od oleju - za niski poziom.
Od ostatniej wymiany oleju zrobiłem jakieś 8500 KM.
Dolałem około 0.6 litra i na bagnecie pokazuje teraz po środku między MIN i MAX.

Może ktoś mi powie jak to jest z TDI PD 115KM? Czy to norma, że wciąga olej? Jeśli tak, to ile może wciągnąć od wymiany do wymiany?
Czy mam się tym przejmowac czy nie?

pozdro,
Baca
Data: 16-07-2006, 11:20
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 802

Zobacz cały wątek

Czy ktoś się orientuje na tym forum na temat rodzaju oleju silnikowego do octavi 1,9tdi 11o ps silnik ASV QG1. Bo byłem w 3 warsztatach i oni sie tak orientują jak ja na miesiączkowaniu słonic. Z tego co wiem to są różne normy określające rodzaj oleju bo nie każdy olej można wlać do każdego silnika. Fachowcy z serwisu skody w Krakowie zalali mi ostatnio silnik castrolem 10w40 gtx ale nie mam pewności że dobrze zrobili bo silnik inaczej pracuje a wcześniej był zalany long lifem- ale oczywiście w serwisie zrobili wielkie oczy co to jest long life? Poza tym unia europejska chce wprowadzić te słynne filtry cząsteczek stałych żeby zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery a to z kolei powoduje znowu przejście na inny olej silnikowy. Czy ktoś kompetentny umie odpowiedzieć na moje pytania? będę bardzo wdzięczny. pozdrawiam użytkowników diesli-Robert
Data: 26-01-2007, 23:53
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 1627

Zobacz cały wątek

Cytat:
W starym AFN czy 1Z juz bym Ci kazal pompe oleju sprawdzic (lubi sie zacinac i dawac mega cisnienia - az zawory podpierane sa przez szklanki) ale ALH to raczej nie dotyczy. Moze cos z nastawnikiem pompy?


Masz na mysli pompe oleju silnikowego, nie wtryskową, prawda? Da sie jakos sprawdzic ten nastawnik?

Pozdrawiam

Mam na mysli pompe wtryskowa jesli mowie o nastawniku (czasem za mocne wysterowanie tejze powoduje takie efekty). Podparcie szklanek natomiast jest spowodowane przez pompe oleju. Dwie rozne sprawy objawy podobne
Data: 23-02-2008, 15:35
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 856

Zobacz cały wątek

Cytat: jaka jest optymalna temperatura oleju silnikowego podczas pracy auta?
wiadomo że temp płynu chłodzącego to okolice 90 stopni a ile wynosi temp dla oleju w silnikach diesla i benzynowym

hmmm. dziwne jest te twoje pytanie troche
więc i ja zadam tobie pytanie po co ci to wiedzieć??
ja rozumiem to tak że optymalna temperatura jest to taka w jakiej ten olej może bez problemu pracować (70-120), oczywiści w niższych też bedzie pracować jak i wyższych
a olej podczas jazdy się bardzo długo nagrzewa nawet do 1h czasami i dłużej, ładnie to widać na zegarach lub na komputerze pokładowym.

powyżej chyba 120 stopni to już jest nie dobrze dla oleju
Data: 2008-01-04, 15:33
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 2494

Zobacz cały wątek

Cytat: A wracając do szklanek.... Miałem parę dni temu taki przypadek, który trochę mnie zaniepokoił. Podczas ostrego startu silnik nagle osłabł, kulał, w lusterku siwy dym, sporo go było. Sądziłem w pierwszym odruchu, że to turbinka, już czekałem aż silnik się rozbiega i go zdusić trzeba bedzie ale zjechałem, postałem chwilkę, silnik pracował i po minucie, dwóch wszystko do normy wróciło. Wydaje mi się, że oleju trochę przepalił ale skąd? Szklanki jakby"pukają". Możliwe jest zeby zawiesiła się któraś na chwilę?

Cytat: W starym AFN czy 1Z juz bym Ci kazal pompe oleju sprawdzic (lubi sie zacinac i dawac mega cisnienia - az zawory podpierane sa przez szklanki) ale ALH to raczej nie dotyczy. Moze cos z nastawnikiem pompy?



Masz na mysli pompe oleju silnikowego, nie wtryskową, prawda? Da sie jakos sprawdzic ten nastawnik?

Pozdrawiam
Data: 22-02-2008, 23:04
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 856

Zobacz cały wątek

Witam. Dziwna sprawa z tym zmiennym poziomem oleju i doprawdy nie wiem, jak to wytłumaczyć, może coś jest nie tak z filtrem oleju? Kiedy go ostatnio wymieniałeś? Może to co napiszę jest banalne, ale podczas wymiany oleju co 15000 km powinno się również wymienić filtr oleju (może ktoś zapomniał o tej czynności, albo akurat nie miał na stanie tego modelu filtra i delikatnie przemilczał zagadnienie). Co do ilości oleju silnikowego w Accencie, którego jesteś posiadaczem, to wynosi 3,5 litra. Pozdrawiam Igor.

Dodano: 2008-07-07 o godz. 23:12
Bagnet w Accencie 1,3 z 1996 roku wykonany jest ze stalowej taśmy umieszczanej w lekko zgiętej metalowej rurce i nie ma możliwości podwieszania się, ani przesuwania plastykowego uchwytu stanowiącego jednocześnie ogranicznik i uszczelniacz bagnetu po jego maksymalnym dociśnięciu. Przynajmniej ja takiej sytuacji nie zauważyłem, a sprawdzałem pod koniec użytkowania mojego Accenta poziom oleju już dość często.
Data: 2008-07-07, 21:55
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 388

Zobacz cały wątek

Ponawam swoje pytanko o to co należy jeszcze wymienić oprócz paska i napinacza i jaki może być koszt wszystkich części +"robota".
Chciałabym się za to zabrać za jakiś tydzień i nie wiem zbytnio jak to ugryźć

PS. Czy stukanie po prawej stronie silnika (patrząc na przeciwko samochodu) może być spowodowane "kończącym" się rozrządem? Czy może raczej to zbyt mało oleju silnikowego? Pytam ponieważ miałam wyciek oleju spod korka (został wymieniony na nowy i tu jest już sucho) i z uszczelniaczy (dalej cieknie czekam na wymianę przy rozrządzie). Dolałam pól litra oleju po przejechaniu 3 tys od wymiany ale niebardzo wiem jak fachowo sprawdzić jego poziom, w którym miejscu na bagnecie itd.
Proszę o wskazówki

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
Data: 2008-11-24, 11:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 448

Zobacz cały wątek

Cytat: w lincolnie twoim wskaźnik SWR - jest uszkodzony albo jest to wina PR-ka na płycie głównej. spróbuj go przesmarować odpowiednim środkiem i wtedy sprawdź.
Ja stosuję mieszaninę 10ml. nafty i 2 ml oleju silnikowego syntetycznego. Nigdy nie mam problemów z PR-kami i potencjometrami

Cytat: Sprawdź z jaką mocą nadaje radio!! Im większa moc radia (w wielu wypadkach) tym swr rośnie wprost proporcjonalnie. A lincolna można nieźle podkręcic



radio jest podkręcone i to pewnie dużo, bo aż zasilacz buczy.
Data: 2009-01-30, 14:49
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 27
Wyświetleń 562

Zobacz cały wątek

Kolego jesteś pewien? Normy które podałeś a owszem dotyczą silników benzynowych.
W książce Forda pisze o normach olejów do diesla:" Należy używać oleju silnikowego Ford/Motorcraft SAE 10W-40 lub olejów zgodnych z normami ACEA A3-96 i ACEA B3-96. Można również użyć oleju o innej lepkości, zgodne z normą ACEA w zależności od temp. otoczenia.

Jeżeli oleje takie są niosiągalne i istnieje konieczność użycia innego oleju, należy używać oleju zgodnego z normą CCMC G5 PD2 lub API SH. "
Data: Sro 21 Sty, 2009 18:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 17
Wyświetleń 1198

Zobacz cały wątek

Że chłodnica oleju skrzyni automat jest z przodu w kształcie dwóch falistych rurek to wiem bo mam i reszte opisanych chłodnic też, chodzi mi o puszkę która jest przykręcona do silnika pod pompa klimy do której dochodzą dwa przewody płynu chłodniczego (chyba dojśćie i odejście) a po odkręceniu tej poszki od silnika są jeszcze dwa kanały olejowe.
Ale narazie ok odpaliłem i stan oleju jest ok i wszystko działa ok . Ale dalej chciałbym sie dowiedzieć czy to jest chłodnica oleju silnikowego :)
Data: 2008-12-23, 17:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 475

Zobacz cały wątek

Cytat: a nie masz tabliczki pod maską silnika z marką oleju silnikowego?, myślę że lany olej powinien być zgodny z tym co podaje ford do konkretnego modelu, ja lałem u siebie 5w30 syntetyk Castrola. na oleju bym nie oszczędzał

Cytat:
ano dlatego, że oleje rzadsze(posiadające cieńszy film olejowy)100% oleje syntetyczne zawierają więcej dodatków myjących niż oleje mineralne, i z tego powodu MOŻE dojść do wymycia/płukania istniejących nagarów, co z kolei MOŻE przejawiać się spalaniem hektolitrów oleju...MOŻE ale nie musi, zależy to od stanu silnika i konkretnego przypadku...takie panuje ogólne przekonanie.



Mi nie wciąga oleju, przejechałem 2,5kkm i poziom bez zmian. No to mnie pocieszyłeś.
Czyli 5W30? No to taki wleję
Samochód ma 60kkm przebiegu wiec chyba jeszcze warto wlać syntetyczny.
Data: Sro 17 Gru, 2008 12:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 274

Zobacz cały wątek

A moze to nie spaliny?? Nie wiem dobrze co to bylo.... Czy moga to byc opary z oleju silnikowego???
Mimo to kompresje sprawdze, kiedy bede mogl.

No a co z tym czujnikiem w gazniku? Nikt nic nie wie???

Jest jeszcze jedna rzecz z ktora sie borykam. Mam problem z 2 cylindrem. Co jakis czas nie pali dobrze i musze czyscic swiece, bo sie jechac nie da. Reszta garow dziala ok. Wczesniej zdarzylo mi sie to gdzies w marcu i teraz ponownie. Od ostatniego razu wymienilem kable, swiece oraz uszczelke pod glowica, wiec te rzeczy odpadaja. Czyzby to tez byla oznaka pierscieni? Hmmm Przegrzany silnik mowicie? Mam nadzieje ze jest inne wytlumaczenie
Data: Sro 01 Gru, 2004 19:32
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 180

Zobacz cały wątek

Jesli duzo pali i kopci na niebiesko i czarno to nie wyglada to najlepiej. Kopcenie na niebisko i smrod wskazuje na spalanie oleju silnikowego - wiec moga byc walniete w najlepszym przypadku uszczelniacze zaworow, lub co gorsza pierscienie tlokowe, cylindry juz zuzyte - albo to wszystko naraz. Czarny dym i duze spalanie to moze byc cos nie tak ze spalaniem paliwa- moze byc tez zla regulacja zaplonu, problemy z ukladem zasilania i wiele wiele innych reczy. Generalnie najlepiej sprawdzic najpierw podstawowe rzeczy - cisnienie sprezania w cylindrach, cisnienie oleju, zaplon itd itp. Objawy wskazuja jednak na to, ze silnik sie powoli konczy i trzeba do niego zajrzec.

Ps. nie widziales tych objawow jak kupowales auto?
Data: Sro 02 Sie, 2006 13:44
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 125

Zobacz cały wątek

Cytat: a wiecie że przy wymianie oleju silnikowego z mineralnego na syntetyczny lub półsyntetyczny silnik się rozszczelnia i robią się wycieki ? jeżeli silnik pracuje dobrze to radzę trzymać się danego typu oleju na jakim już autko chodziło . to może być przyczyna tych nagłych wycieków a skutek to już chyba trzeba za radą kolegów dobrze autko obejrzeć po jeżdzie i na rozgrzanym silniku bo olej jest bardziej płynny.


potwierdzam ze w takim wypadku moze byc problem, chcialem wymienic olej mineralny na polsyntetyk- wszyscy odradzali(mechy)
Data: Pią 23 Maj, 2008 01:15
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 26
Wyświetleń 595

Zobacz cały wątek

Cytat: dziś postanowiłem odkurzyć z piasku środeczek a potem znowu umyłem autko, tak to jest jak się jeździ po budowach gdzie pełno kurzu


to ja poproszę to samo dla mojego autka

też śmiga po budowach a nie ma komu go myć, sprzątać... od dwóch tygodni w aucie są świady po płytak k-g, gładziach i tynkach [jakieś k...a dziurawe worki]

... pogrzebalem troche w silniku, i dalszy ciag czyszczenia komory silnika z oleju silnikowego, czyscika do silnika, wody... i czego tam nie ma... ale to czyszczenie to mi jeszcze troche czasu zajmie
Data: Wto 20 Maj, 2008 15:32
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 511
Wyświetleń 9304

Zobacz cały wątek

Troszeczkę Panowie w wątku zgubiliście temat wywoławczy...Określana przez Was temp "silnika" i oleju itd to są zupełnie inne sprawy.... Mówmy raczej o temp "sugerowanej" przez czujnik dotyczącej płynu chłodniczego i oleju silnikowego. Olej silnikowy ma większą temp . Za jego pomocą dodatkowo temp jest przenoszona na blok i odbierana przez zewnętrzny układ wodny . O ile pamiętam z zajęć z wizytowych zajęć na mechanicznym PG olej ma wyższą temp od płyny chłodzącego o mniej więcej min 20'C , przy wspomnianym "butowaniu" może być chwilowo sporo więcej.

Napisałem celowo "sugerowanej"...temperatury.. czujniki temperaturowe "samochodowe"maja tolerancje z reguły pomiędzy 5-15 % więc wyniki wskazań + tolerancja wskaźnika ok 10 % dla max temp daje niezłe pole manewrowe ....
Data: Sob 29 Wrz, 2007 21:39
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 171

Zobacz cały wątek

Cytat: w tym przypadku autor mial na mysli ON


Akurat cytat kolegi Gomezio dotyczył oleju silnikowego, którym smaruje się uszczelkę filtra - cel został wyżej wyjaśniony.

Zalanie nowego filtra ropą (świeżą, a nie przelaną ze starego) przynosi korzyść bezdyskusyjnie - też wyjaśnione w poście wyżej...

cytat kolegi dotyczyl jednak filtra paliwowego: "Kupiłem dzisiaj filtr paliwa (Knecht)"

a koledzy pisali wczesniej o silnikach CDI (i zalaniu obudowy filtra) a kolega Gomezio pytal o silnik 250D, który ma konstrukcje filtra paliwa podobna jak w w123 - ale w tych silnikach jest reczna pompka paliwa i nie trzeba zalewac filtra paliwem - bardzo wygodna sprawa
Data: 31 Maj 2008, 07:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 21
Wyświetleń 742

Zobacz cały wątek

Cytat: dym idzie jak z elektrowni Bełchatów, lub jeszcze wiekszy (EGR zaślepiony), ale wystepuje średnio raz na kilkanaście kilometrów i tylko przy ruszaniu z miejsca np: światła -wtedy musze wyłaczyć silnik na 20 sek. i znów moge normalnie jechać

Cytat: tak mówi, nawet wykres mi dał -hmm.

Cytat: niedotrzymanie wymagań odnośnie składu frakcyjnego powoduje niewłaściwą pracę silnika oraz rozcieńczanie oleju silnikowego ...

Cytat: dolewałem "Castrol TDA" -oczywiście juz zaprzestałem dolewać

Cytat: Używać w stosunku 1 : 1000. Oznacza to, że przy tankowaniu 10 l paliwa należy dodać 10 ml preparatu wg. skali na opakowaniu.


może nalałeś za dużo??
Data: Sro 07 Maj, 2008 13:41
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 754

Zobacz cały wątek

Cytat: EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra


co jeszcze ciekawsze angielska instrukcja nie mowi NIC o wymianie oleju przez pierwsze 100kkm
jakos nie chce mi sie wierzyc w te 30kkm-zarowno w elantrze jak i wspomnianym accencie nic nie pisze o wymianie,natomiast w przypadku atosa jest wymiana co 30kkm.czyzby we wspomnianych 2 instrukcjach o tym zapomnieli-jakos w to nie wierze.
wymiana co 30kkm to tak samo jak wymiana oleju silnikowego co 5kkm-teoretycznie super sprawa,dopoki nie przeczyta sie ze swiezy olej wcale nie ma najlepszych wlasciwosci smarnych.
Data: 2009-01-02, 20:03
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 30
Wyświetleń 1045

Zobacz cały wątek

Witam!
Sprawdziłem - nie wydaje mi się, że ubywa płynu w chłodnicy.
To chyba specyfika mojego samochodu. Kontaktowałem się z mechanikiem i powiedział mi, że jeżeli nie znika płyn, jest bez zawartości oleju silnikowego, a olej nie jest matowy i nie przybywa to nie ma to związku z uszczelką. Chyba dam sobie spokój z tym problemem, wcześniej miałem inne samochody ale one wydaje mi się że mniej dymiły ale były i też innego typu silniki...
A cha ten zapach to raczej nie jest słodkawy (co podobno towarzyszy walniętej uszczelce) to raczej zapach bardziej ostry.
Data: 2007-11-21, 19:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 367

Zobacz cały wątek

Cytat: olej CASTROL TRANSMAX E



Czy na pewno Transmax E? Nawet w Google taki olej nie występuje.

Według serwisówki na necie zalecany olej to:
-GENUINE DIAMOND ATF SP-II M 8.5l

Alternatywy:
a)Transmax Z, olej o kolorze bursztynowym przeznaczony do autobusów i ciężarówek.
Dostępny tylko w 20L beczkach, w Inter Cars 950zł (przy karcie z dobrym rabatem 650zł).
Dosyc często stosowany przez ludzi z Mitsubishi.

c)DiaQueen SP-III oryginalny olej Mitsubishi to samo co GENUINE DIAMOND ATF SP-II M (M jak Mitsubishi).
Dostępny w wybranych ASO Mitsubishi cena 42zł/litr, nalewany z beczki 20litrów.

Przy wymianie oleju w skrzyni trzeba tez wymienić filtr oleju, w tej skrzyni jest zewnętrzny z zewnątrz podobny do filtra oleju silnikowego, umieszczony na górze skrzyni.
Data: 2008-12-14, 10:05
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 265

Zobacz cały wątek

Witam. Trudna sprawa nie miałem takiego przypadku. Czy wymieniając termostat podkusiło Cię sprawdzić klarowność płynu chłodniczego? Nie wiem jakimi objawami cechuje się na przykład przenikanie oleju silnikowego poprzez uszkodzoną uszczelkę do obiegu chłodzenia silnika? Przy chłodnicy w jej dolnej części jest śruba do spuszczania płynu chłodniczego, proponuję go zlać do jakiegoś naczynia i sprawdzić klarowność ( wystarczy 5 litrowe naczynie ). Jeśli płyn będzie klarowny, to nie mam pomysłu, jeśli jednak nie, to trzeba się będzie zainteresować problemem. Rozwiązaniem może być również wymiana płynu chłodniczego jeśli dawno tego nie robiłeś, stary i przepracowany może powodować przycinanie się termostatu. Pozdrawiam Igor.
Data: 2009-01-21, 20:51
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 21
Wyświetleń 355

Zobacz cały wątek

Witam
Podpowiedzcie proszę co tak naprawdę oznacza w Megane II 1,9 dCI 120 km z 2004 r. 50.000 km, komunikat "sprawdź wtryski" i żółta lampka "serwice" bez czerwonej diody. Raz ten napis się świeci, raz gaśnie - nie wiem o co chodzi. Jestem kilka dni po wymianie oleju i wszystkich filtrów - wcześniej tan napis również czasami się pojawiał. Po wymianie tych filtrów i oleju silnikowego powiedziano mi że należy chwilę pojeździć to może sam zgaśnie - czy myślicie że to prawda ????.
Gdzie w Krakowie poza ASO mozna pojechać na komputer aby to odczytać i sprawdzić za rozsądne pieniądze.
Dziękuję za podpowiedź
Data: 2007-04-14, 07:27
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 838

Zobacz cały wątek

Cytat: Nigdy nie patrz na to co na kartce pisze, co ktos mowi.. mowisz masz 190 cm wzrostu? No to znaczy ze fotel zle ustawiasz.. jak chcesz lezec zamiast siedziec, to kup sobie lezanke

Cytat: Samo paliwo to nie wszystko. Do takiego Matiza wchodzą 3 litry oleju silnikowego, do mojej muszę nalać ponad 2x tyle. A OC za 2,5-litrowy silnik? Koszmar

Ale nie przesadzajmy, utrzymanie W202 nie stanowi problemu dla przeciętnie zarabiającego Kowalskiego.


Do Cariny 1600 wchodziło 3,5l oleju silnikowego...
Data: 1 Październik 2008, 14:19
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 61
Wyświetleń 1483

Zobacz cały wątek

Troszkę wiem ale nie dość dokładnie.
Zmienna faza jak wszędzie działa w wąskim zakresie ruchu na dolocie. W zmienna faza jest elektryczno - hydrauliczna. Ten wielki elektrozawór ciągnie za taką jakby tulejkę i otwiera kanał olejowy w urządzeniu które znajduje się na wałku rozrządu - ciśnienie oleju silnikowego przestawia wałek o parę stopni. Jeśli nie jest potrzebne wysterowanie elektromagnes zostaje wyłączony i kanał olejowy się zamyka a co za tym idzie wałek się cofa.

Kurcze, niedawno rozbierałem - mogłem zrobić zdjęcia i pokazać, dałem ciała..

Pozdrowienia
Data: 14 Styczeń 2009, 11:32
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 307

Zobacz cały wątek

Cytat: Witam

Wszystkie starsze typy "ciężkich" Ursusów maja odśrodkowy filtr oleju silnikowego tzw. "bąk". Czyszczenie go jest kłopotliwe a dokładne filtrowanie wątpliwe.
Nowsze ciągniki maja zamiast bąka zastosowany dwupuszkowy filtr pełnoprzepływowy, czyli tak jak wszystkie normalne ciągniki.
Czy można we własnym zakresie zamienić bąka na ten dwupuszkowy?
Może ktoś to już zrobił?



Ja ostatnio zakupiłem przystawkę do Zetora 7745 na zwykły filtr zamiast bąka i pasuje jak ulał. Kiedyś się robiło taką podmiane w bodajże czterdziestkach na zwykły filtr od sześdziesiątki. Więc w twoim przypadku też powinno być ok. Zapytaj się w sklepie, porównaj i tyle. Pozdrawiam
Data: 20-02-2008, 19:53
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 21
Wyświetleń 3448

Zobacz cały wątek

To i ja jeszcze dorzuce kilka
-niski poziom oleju silnikowego
-niski stan płynu chłodniczego
-padnięta uszczelka pod głowicą (po rozgrzaniu twarde węże , olej w płynie lub płyn w oleju i białe spaliny)
-niesprawna pompa wody (brak obiegu)
-niesprawny wentylator chłodnicy
-zakamieniony układ chłodzenia- praca na wodzie (słaba wymiana ciepła)
-przegrzany czyjnik temperatury(będzie oszukiwał)
-brak korka chłodnicy (brak ciśnienia roboczego)

No i chyba najwaznijsza rzecz termostat nie otwiera
Data: Pon Mar 31, 2008 9:01 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 982

Zobacz cały wątek

Cytat: bannypl napisał/a:
ThundeR napisał/a:
on w swoim byłym Golfie mk2 GTD jeździł na oleju kuchennym instalację z tego co wiem też zrobił sam sobie.
do golfa nie są potrzebne żadne instalacje tam lejesz i jedziesz. Golf 2 to jest starej generacji silnik który wszystko przepali

Mhm, odrob lekcje pt. wytracajaca sie parafina przedostajaca sie do oleju silnikowego i blokujaca filtr oleju (o zapieczeniu pierscieni nawet nie mowie )

sam se odrób lekcje (takie hasełka na podwórku se używaj) znajomy leje kuchenny już prawie 3 rok żadnych śmiesznych instalacji i śmiga bez żadnych usterek
Data: 2007-07-10, 10:13
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 22
Wyświetleń 3496

Zobacz cały wątek

Wybaczcie ze sie wtrace, ale do skrzyni nie nalezy lac oleju silnikowego 15W40 ani gestego przekladniowego 80W90 (ktory idzie do przedniego mostu). W maszynie CAT428 jest 5 roznych rodzajow oleju. My tosujemy oleje TEXACO dobrane scisle wg parametrow CAT:

1) Przedni most + przednie zwolnice
2) Zmiennik + skrzynia biegow (to jest jeden wspolny uklad)
3) Tylny most
4) Silnik
5) Hydraulika

Kazdy z nich jest inny.

Wszystkie oleje i filtry mamy zawsze dostepne od reki. Jesli ktos chce oferte, prosze o zapytanie mailem na
Data: Pon Cze 30, 2008 8:59 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 568

Zobacz cały wątek

tylko ze 93-94 to juz nowa buda jest - nie wiem jak w tych nowych ale wydaje mi sie ze zmiana biegów jest taka sama - terenowe szosowe + zolwik

nie rozumiem jak moze na terenowych smigac jak szalona ? moze poprostu powalily wam sie szosowe z terenowymi

P.s. dlaczego jak jechalem okolo 4km na biegach szybkich szosowych temp oleju silnikowego siegala prawie czerwonego pola ? musialem zatrzymywac koparke zeby ostygła
- droga byla równiutka i koparka leciala non stop jakies 30km/h
Data: Czw Maj 08, 2008 9:11 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 232
Duże znaczenie ma stosowanie właściwego oleju silnikowego. W silniku turbodoładowanym olej nie tylko smaruje łożyska turbosprężarki, ale także jest podstawowym czynnikiem ją chłodzącym (dość rzadko spotyka się turbosprężarki chłodzone dodatkowo płynem chłodzącym silnik). Tak więc w takim silniku olej poddany jest dużo większym obciążeniom cieplnym i mechanicznym (wyższe ciśnienia w komorze spalania). Z tego powodu zaleca się stosowanie olejów o lepkości SAE 15W/40 i wyższej, jedynie w nowych silnikach można stosować 10W/40. Bardzo dobrze jeśli olej jest syntetyczny, ale oleje w tej klasie lepkości są trudno w Polsce osiągalne, często więc pozostaje do wyboru jedynie olej mineralny renomowanego producenta
http://turbosprezarki.pl




Buahaha. Skąś ty ten artykuł wytrzasnoł bo się pośmiać można
Data: 2004-11-30 16:24
 
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 253
Wrażenia po rekonesansie. Po odpałce samochód przywitał mnie pięknym obłoczkiem. Pierwsze co to sprawdziłem poziom płynu chłodniczego - znajdował się mniej więcej w połowie położenia między max a min. Dolałem Paraflu tak by osiągnął poziom max. Poziom oleju silnikowego w normie (nie przybyło). Następnie zrobiłem rundkę - notoryczne (choć delikatne) przerywanie podczas dynamicznego przyśpieszania (2 i 3 bieg). Wydaje mi się że do wymiany są kable bo świece mają dopiero 15 tyś. kilometrów. Z rury cały czas buchał soczysty obłoczek (ciężko powiedzieć jaki miał zapach bo męczy mnie katarex ). W każdym razie w tym tygodniu wybieram się na wymianę rozrządu więc, karzę by zainteresowali się i tym. I na koniec smutny fakt - zgasło "magiczne oczko" w moim aku Centry.
Data: N lis 11, 2007 10:14
 
Odpowiedzi: 179
Wyświetleń 6711

Zobacz cały wątek

Silniczek krokowy jest sprawny, prawidłowo pracuje: zwieksza obroty po włączeniu klimy, przy zdławieniu też podwyższa na chwile.
Niepokoi mnie głośne stukanie zaworów na zimnym, powinny po niedlugim czasie sie wyciszyć, ale u mnie cały czas pracują dosyć głośno. Czy jest możliwe żeby przy hudraulicznych zaworach był za mały lub za duży luz zaworowy?? Czy szklanki się zużywają ? jeśli tak to po czym to poznać? Jaki wpływ ma na prace tych regulatorów jakość oleju silnikowego?
Z góry dzieki za pomoc.
Data: Sob Sty 24, 2009 15:46
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 184

Zobacz cały wątek

Nie chcę się wymądrzać,bo zaraz ktoś(?)uzna,że lepiej się porusza w tym temacie.Kiedyś zająłem stanowisko w sprawie oleju silnikowego i zaraz było masę teoretyków.Jestem producentem płynów do spawarek.To maszyny profesjonalne,niektóre są dwa razy droższe od mojego auta,wymagają płynu chłodzącego do uchwytów przy spawaniu wysokimi prądami.Kiedyś jedna z firm zalała swoje maszyny Borygiem i w ciągu miesiąca rozsypały im się palniki za kilkanaście tysięcy.Są różne rodzaje glikoli,dodatków antykorozyjnych i płyny mają różne Ph(najlepiej lekko zasadowe).W tym przypadku trzymałbym się wytycznych producenta,ponieważ nie znamy składu odlewu bloku,głowicy,chłodnicy i węży gumowych.U siebie jeszcze nie wymieniałem płynu(dolałem kiedyś pół szklanki wody).Można zalać borygiem,petrygiem,albo paraflu,ale należy pamiętać,że nawet błękit metylenowy i rodamina(barwniki) nie są obojętne chemicznie.
Data: Czw Gru 04, 2008 18:55
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 160

Zobacz cały wątek

Najczęstsze przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego objawiajace się koniecznością ustawicznych dolewek to:

1. zużycie elementów silnika

2. wadliwy montaż fabryczny

3. "ciężka noga" kierowcy

4. za niska klasa lepkości SAE

We wszystkich przypadkach dolewkom może zapobiec dobór oleju o odpowiedniej klasie lepkości SAE np. Helix Ultra Racing 10W-60 albo valvoline 10w60 czy motul

Ale jednak najważniejszą kwestia będzie doprowadzenie silnika do ładu.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach - koszt ok 20zł
Data: Wto Sty 06, 2009 22:12
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 124

Zobacz cały wątek

Cytat: heh... kocham to forum :D

"Trzeba kupić nowy"

Na moje oko Twój amorek nie jest rozbieralny. Jedynym wyjściem jest do obu goleni nalać odrobinę oleju silnikowego. Odmierz strzykawką i do dzieła. Wlej, później popompuj trochę amorkiem i powinno pomóc. Innego wyjścia raczej nie widzę

Powodzenia



a mozesz wyjasnic co da wlanie oleju silnikowego do goleni amortyzatora ze sprezyna?? bo wedlug mnie tylko tlusta plame w miejscu gdzie bedzie stal rower.
Data: 2008-09-01, 19:53
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 22
Wyświetleń 757

Zobacz cały wątek

poszedł uszczelniacz wewnętrzny na wałku napędowym pompy, jeśli to tylko uszczelniacz to naprawa nie powinna kosztować więcej niż 200-300 pln, gorzej jeśli to wałek się wytarł (koszt nowego to nawet 1500 zależy od typu pompy i czas dostawy okrutnie długi)
tak czy inaczej spiesz się z naprawą bo paliwo może się dostawać do oleju silnikowego przez rozrząd
a ten otworek jest specjalnie po to żeby po uszkodzeniu uszczelniacza paliwo wylało się na zewnątrz...
kontroluj stan oleju !! jak zacznie przybywać lub wyczujesz w nim woń oleju napędowego natychmiast wymień na świeży i maszyna na parking!
Data: Pią Lut 06, 2009 6:33 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 343

Zobacz cały wątek

Cytat: W żaden sposób nie można zauważyć gdzie i skąd, ponieważ powierzchnia w okolicy nowej chłodnicy i przewodów jest sucha.

Cytat: Jesli byla zakladana nowa chlodnica, to i uklad byl sprawdzany.

Cytat: Wyczytałem wlasnie na forach że może to być sprawa uszczelki pod głowicą.


czy auto zaczęło wykazywać jakieś inne objawy ? zaczęło kopcić, straciło na mocy, konsystencja oleju silnikowego uległa zmianie ? opisz bardziej szczegółowo, a może znajdzie ktoś przyczynę takiego stanu rzeczy
Data: Wto Wrz 23, 2008 08:23
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 145

Zobacz cały wątek

Witam kopaczy
Czym dłużej pracyje na maszynce tym więcej pytań mi się nasuwa teraz mam taki problem ,że jeszcze pare dni temu jak robiłem przodem zajażyła się kontrolka od smarowania silnika . Oczywiście zgasiłem silnik poczekałem kilka minut sprawdziłem stan oleju był w normie to odpalam maszyne i robie dalej po jakiś 15 minutach znowu lampka się świeci chwila przerwy i zjazd na postój. Następnego dnia przejazd jakieś 10 km wszystko ok. Myśle sobie może ją przegrzałem , bo nie działa wskaźnik temperatury (już zamówiony). A tu dzisiaj zonk świeci się cały czas choć silnik pracował prawie cały czas na wolnych obrotach. I tu rodzi się moje pytanie w może troche lamerskie w którym miejscu jest umiejscowiony czujnik ciśnienia oleju silnikowego?

Aha jeszcze jedno czy jest możliwość zmierzenia ciśnienia sposobem domowym i ewentualnie jak to zrobić?

Pozdrawiam Jurcyś
Data: Pon Kwi 14, 2008 7:37 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 283

Zobacz cały wątek

Na pierwszej fotce puszcza Ci uszczelnienie od strony rozrządu (napęd pompy wtryskowej)
- wymiana tego uszczelnienia nie jest wcale taka prosta bo później trzeba ustawić dobrze pompę - jak nie masz dużych ubytków oleju silnikowego to lepiej to zostaw do obserwacji.

Fotka druga to TTTM - można pokusić się o przeczyszczenie ale nie samego zaworu tylko całego kolektora dolotowego. Jest tam zapewne "parę kilo" sadzy i oleju - w zimie może to być przyczyną zapalania się kontrolki check kiedy to zawór będzie musiał przedzierać się przez taki "miodek".
Data: Sro Lis 12, 2008 10:36
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 253
W Lublinie pojawił się pierwszy autobus z tylną reklamą. Cały tył autobusu pokryty jest naklejaną reklamą (o ile pamiętam jest to reklama oleju silnikowego).
Wcześniej tego typu reklama, jednakże w środkowej części autobusu, pojawiła się w dwóch Jelczach. Była to reklama Coty.
To chyba lepszy pomysł niż nieudane według mnie tablice reklamowe z boku pojazdu (w Lublinie spotykane jeszcze w Neoplanach).

Tylne reklamy już od pewnego czasu stosowane są w Warszawie, antomiast np. paryskie autobusy takie reklamy wożą już od kilku lat.

Co sądzicie o tych reklamach na tyle pojzadu?
Data: wtorek, 14 października 2003, 00:16
 
Odpowiedzi: 30
Wyświetleń 3128

Zobacz cały wątek

Cytat: Jakby mi bumier palil 3 sekundy chyba bym go "spalil" ;D To nie polonez, maluch i inne toczydla. SPRAWNY pali "na dotyk" zimny... a tym bardziej jak cieply.


Jeżeli ci tak pali to gratuluje autka - na dotyk, z tym że ten do musi trwać cała pracę - jest to co najmniej raz przekręcony silnik - a na zimnym to nie mów, bo wystarczy na dwoże -5 stopni samochód postoi z 40 min. i na dotyk ci już nie zapali bo nawet świece mu nie podgżeje. Mondeo z 93 roku,(1,8 td - 380000) paliło mi też "na dotyk" tylko ford ma cały czas świece podgrzewane, a BMW nie więc nie wierze jak ktoś mówi że dosłownie na dotyk
tym bardziej że tego chyba nikt nie liczy. łańcuch powinno się go wyminic co ok. 200000 - a tak dla twojej ciekawostki - to rozrząd w poprzednim BMW przestawił mi się od nie wymienionego
oleju silnikowego a łańcuch był wymieniany jakieś 50000 wcześniej i też gorzej odpalał (również odrazu miała to być pompa)

PS napisałem 2-3 sek
Ja natomiast gratuluje autka palącego na dotyk - a swojego i tak nie spale! (a poprzedniego sprzedałem) czytaj dokładniej

W temacie wyraziłem swoje zdanie i twoje też szanuje Bo twoją bunie bardzo bym chciał zobaczyć jak odpala na dotyk (i ile ma przebiegu)
Data: Czw Lut 07, 2008 9:01 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 3982

Zobacz cały wątek

witam,

to moj pierwszy temat. Uzylem opcji SZUKAJ zeby nie bylo, jednak nie znalazlem konkretnie tego co mnie interesuje.

Nie posiadam papierow do auta, w ktorym byloby to napisane czego szukam.
Potrzebuje wiedziec jak WG PRODUCENTA trzeba postepowac z wymiana:
a. oleju silnikowego
b. filtra oleju
c. filtra paliwa
d. filtra powietrza

Wszystko dotyczy TYLKO focusa 2000r 2.0 i dodam ze posiada INSTALACJE LPG(jakas najtansza), przebieg 130tys km.

No i napiszcie czy LPG ma jakis wplyw na zywotnosc w/w podzespolow i w zwiazku z tym czy trzeba czesciej wymieniac cos z tego?

Ponadto nie wiem jaki mam olej w silniku aktualnie, a musze wymienic. Bez wzgledu na to co mam teraz- moge wlac tego fordowskiego formula e 5w30 motorcrafta?

Prosze o info jesli macie konkretne, potwierdzone informacje. Niektorzy mi mowia, ze po 10tys wymieniac olej niektorzy ze po 20tys km i komu tu wierzyc:|?!

Dzieki wielkie i pozdrawiam
Pawel

Chodzi o silnik 2.0 zetec 131PS.
Bardzo prosze o szybkie info/ zalezy mi na czasie
dziekuje wszystkim
Data: Pią 11 Lip, 2008 14:18
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 277
Nie wiem czy ktoś jeszcze ma KS Expert 04/2007, ale jeśli nie wszyscy mają to powiem że jest tam artykuł o chłodzeniu olejowym. Nigdy o czymś takim nie słyszałem wcześniej, nie wiem czy ktokolwiek tutaj miał z czymś takim do czynienia. Najlepiej to bym skany wrzucił ale to za zezwoleniem administracji no bo wiecie prawa autorskie itp Ogólnie chodzi o to że kompa (płyta, grafa, karty rozszerzeń, proc, zasilacz, ramy, wszystko oprócz dysków i napędów) zanurzamy w oleju. Robimy to w akwarium lub czymś takim, byleby szczelnym (zapach). Tym częsciom co zanurzamy się nic nie dzieje z ich trwałością, olej dobrze zabezpiecza wszystko, w przypadku sprzedaży czegoś łatwo olej nawet schodzi. W KS był umieszczony zestaw AXP 1700+ dość sporo podkręcony i takie chłodzenie dawało rade nieźle co najmniej tak dobrze jak porządne wodne, a dodatkowo chłodzimy większą ilość podzespołów. Olej nie jest jakimś super przewodnikiem ciepła ale czyni to tysiące razy lepiej od powietrza. Oczywiście chłodzenie nie powoduje żadnych odgłosów. Wmontowany tam był 1 wiatrak "do mieszania wody" (napisane że bez niego też by było oki bo olej sam krąży) ale przez to, że jest zanurzony w oleju nie wydaje dźwięku. Oleju można użyć różnego, tam był pokazany olej LHM ze wspomagania, można równie dobrze użyć oleju silnikowego, a nawet roślinnego. Koszt więc nie wychodzi tego duży. Nie wiem tylko jednej rzeczy: czy na procu ma być założony cooler czy tak proc na wierzchu jest (po zdjęciach niestety nie widze). Imho jest to dość ciekawa alternatywa, można takie akwarium sobie skleić pionowe, mocowanie zrobić do wszystkiego, poza poziomem zalewowym dać napędy, może już ktoś myśli nad olejem UV Nic pozatym nie znalazłem o tym na necie, piszcie co tym sądzicie
Data: 11.04.2007 - 08:22
 
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 2386

Zobacz cały wątek

Cytat:
Ponoć są dlatego tyle tańsze bo we francjii i niemczech ceny są nieporównywalnie niższe na płyny eksploatacyjne itd.


Bylem dluzej w Finlandii, teraz jestem od 8 m-cy w Irlandii. W zadnym z tych krajow ceny oleju silnikowego w sklepie nie byly nizsze niz w Polsce (dla porownania bralem cene z InterCarsu). W Finlandii byly okolo 5-10% drozsze za litr, w Irlandii jest podobnie. W Niemczech i Francji bylem dosyc krotko i mialem okazje sprawdzic tylko ceny w marketach (Tesco i Real), oleje byly drozsze rowniez o te 10%. Jedyny plus zakupow tutaj jest taki, ze mozna kupic np. Mobila1 0W-40 w bance 5l (cena za 1l wychodzi mimo to wyzsza niz u nas) i odchodzi nam taszczenie banki 4l+1l.
Bylbym bardzo ostrozny z zakupami na allegro plynow - sa uczciwi sprzedawcy, w to nie watpie, ale sam raz kupilem Castrola SLX i ... nie mial plomby na korku, folia zabezpieczajaca korek byla zerwana. Nie wlalem tego do silnika, po prostu nie odebralem (odbior osobisty). Mial to byc wlasnie olej z Niemiec.
Data: Wto 02 Gru, 2008 11:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 499
-
Krotkie zestawienie zaopatrzenia III Rzeszy w pierwszych dniach wojny, wrzesien 1939, w olej i benzyne:

Olej:
-ilosc potrzebna na miesiac oleju silnikowego 32.100 t
-wyprodukowano 9.950 t, czyli 31% potrzeb
-w magazynach znajdowalo sie 141.000 t
-rezerwa wystarcza wiec na okolo 5-6 miesiecy

Benzyna:
-ilosc potrzebna Kfz-Benzin 171.000 t
-wlasna produkcja 95.000 t
-w magazynach 451.000 t
-ilosc potrzebna Flug-Benzin 110.000 t
-wlasna produkcja 41.500 t
-w magazynach 492.000 t

W obliczu tych liczb, mozna uznac zdolnosc wojenna III Rzeszy w wrzesniu 1939 jako wyjatkowo czasowo ograniczona i zalezna od dostaw ropy.
(Zrodlo: Kasper, ErdĂślgewinnung Strona 65, DRZW Band 1, Stuttgart 1979)

Lagebeurteilung des Reichswirtschaftsministeriums vom 1.10.1939, Heer 4,4 Monate, Luftwaffe 4,5 Monate Reichweite.
Tego chyba tlumaczyc nie trzeba.

Na wiosne 1939 Niemcy zawarli umowe gospodarcza z Rumunia i tylko w tym kontekscie mozna by ewentualnie polemizowac, czy byla ona dla Niemiec bardziej wartosciowa od tej radzieckiej -co wydaje sie niemalze latwe w interpretacji. Skoro Reichswirtschaftsministeriums powiada, ze wojowac mozna co najwyzej 4-5 miesiecy, to chyba liczy sie kazda kropla dostarczonej ropy, zauwazywszy, iz nie wiedziano, jak dlugo potrwa kampania na Zachodzie -a dostawy droga morska skonczyly sie.
-
Data: Cz 09 paź, 2008 16:08
 
Odpowiedzi: 27
Wyświetleń 989

Zobacz cały wątek

Witam,
Od jakiegoś czasu mam następujący problem i pomyślałem, że zwrócę się tu o pomoc.
Otóż po włączaniu silnika np rano, kiedy jest jeszcze zimny dzieją się dziwne rzeczy. Auto zapala OK - przez chwile są wyższe obroty, ale to chyba normalne, potem wracają do normy i nagle spadają do takiego poziomu, że auto jakby już gasło - efekt duszenia, jakbyśmy jechali na dwójce i nie wcisnęli sprzęgła przy niskiej już prędkości. Po chwili auto nabiera obrotów i już pracuje równo.
Dodam jeszcze, ze pare razy zdarzyło się tak, że auto samo sobie na chwile dodało gazu (?). Zauważyłem też, ze przy normalnej jeździe, gdy stoję np na światłach pedał gazu jakby sam sie lekko dociąga i podskakują obroty. Niby na chwile, ale nie wierzę, ze to jest normalne.
Swego czasu komputer nie wykazał żadnych błędów. Czy to może być silnik krokowy, a może świecie/ przewody zapłonowe?
Świece niedawno wszystkie wykręciłem, przeczyściłem i wyglądają dobrze. Kable również, ale tego nie jestem w stanie zweryfikować.
Gdy silnik już się nagrzeje to jest OK, ale wydaje mi się, ze mógłby pracować równiej - kiedy jest jeszcze na ssaniu jakoś tak lepiej chodzi, w sensie równiej.

Drugi problem polega na tym, że auto chyba bierze olej. Na początku obecnego roku samochód miał wymieniany rozrząd, wszystkie filtry i olej. Od tego czasu przejechał około 3000km. Mechanik, który wymieniał olej wlał tam półsyntetyk, bo zasugerował się przebiegiem (92tyś km), co do którego nie jestem pewny, bo nie znam przeszłości mojej Megane. Czy warto zmienić olej na mineralny, zweryfikować pobór oleju silnikowego, a dopiero później się martwić? Od czasu wymiany oleju musiałem dolać ok 1l , co prawda trochę za dużo, bo tak mniej więcej 3/4 tego przedziału na bagnecie jest/było zapełnione. Silnik to E7J, nie ma żadnych wycieków oleju.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Piotr Kowalski
Data: 2007-06-02, 20:42
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 1003

Zobacz cały wątek

Cytat: Panowie więc po przejechaniu 700km mogę stwierdzić, że po zmianie z mineralnego na półsyntetyk NIE WIDZĘ wyraźnego ubytku oleju! Przypominam, że dotychczas gdy miałem w silniku mineralnego Elfa do turbodiesla zużycie oleju dochodziło do 1L/1000KM. Na dokładny opis zapraszam na 1-szą stronę.

Cytat: jeżeli korzystałeś do tej pory z oleju mineralnego to olej ten wytworzył tzw "film olejowy"

Cytat: w miarę zuzywania się gładzi współpracujących powstałe zużycie zostało wypełnione filmem olejowym

Cytat: przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny , składniki oleju syntetycznego spowodują "wypłukanie" filmu olejowego po oleju mineralnym

Cytat: zacznie się wytwarzać film z oleju syntetycznego , z tym że oleje syntetyczne tworzą cieńszy film olejowy



Cieńka to może byś kiełbasa, oleju silnikowego do tego nie mieszaj.

Ja rozumiem, że niektórzy lubią stukać posty, ale czasami warto się zastanowić nad swoimi wypocinami...
Data: Dzisiaj 17:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 85
Wyświetleń 1579

Zobacz cały wątek

Hej wszystkim.
Po pierwsze chciałbym uświadomić i wyjaśnić kilka zasadiczych uwag co do stosowania innego oleju silnikowego poza Formułą fordowską.
- Po pierwsze to czy olej jest "lotos, schell, castrol, pipiripii ..." nie ma nic do rzeczy bowiem jest to element nazwy handlowej
- Po drugie każdy olej charakteryzują dwa zasadnicze parametry:
1) klasa lepkościowa
2) klasa jakościowa - ta na którą prawie nikt nie zwraca uwagii

Klasa lepkościowa to jest przedewszystkim parametr widoczny na każdym opakowaniu oleju np. 10W40 i odpowiada za warunki "pracy" kinematkę zachowania się w silniku pod wpływem działania temperatur - i +
Klasa jakościowa najważniejszy wyróżnik każdego oleju czy to shela, mobila a nawet pipkikiki na który składają się wszelkie dodatki molekularne, starzenia się, pienienia itp itd i ma oznaczenia np SC/CB; SG/CD; SJ/CF
Im wyższe literki alfabetu tym klasa oleju jest lepsza w tym wypadku najlepszą klasą jest SJ/CF
Dalej literka S - oznacza stosowanie w silnikach o zaplonie iskrowym.
literka C - oznacza stosowanie w silnikach o zapłonie samoczynnym.

Może się wiec okazać że kupując olej super hiper fuul syntetyk 0W/... nie zawsze będzie się nadawał do danego rodzaju silnika np. disla lub też kupując olej renomowanej firmy i mniej znanej ale krajówki może się okazać korzystniejsza druga opcja (tańsza) bo ma wyższy wskażnik jakości.

Reasumując można kupić każdy olej do naszych foczek pamiętając jednak aby spełnić wymagania zaleconego oleju jakim jest formuła Ford 5W/30 o jakości SJ/CF. Z takimi parametrami notabene bardzo dobrymi - rzadko stosowanymi spotkałem tylko jedną markę oleju o nazwie handolwej (na śmierć teraz zapomniałem ale napiszę jak tylko odśierzę swój dysk)
Pozdrowienia
Data: Czw 26 Sty, 2006 20:52
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 20
Wyświetleń 1414

Zobacz cały wątek

Cytat: Wpadł mi w ręce produkt marki USA o nazwie militec, produkt wysokiej jakości jako syntetyczny dodatek do oleju, oparty na technologii nanocząsteczek. (...)Mam więc pytanie czy ktoś już używał tego preparatu i czy naprawdę jest to najlepszy środek do konserwacji i zabezpieczania metalu ?

Cytat: wlałem go kiedyś do silnika w astrze jak zaczęła brać olej, jedyny efekt to taki, że zużycie z 0.2L/1000km wzrosło do 0.75L/1000km

Normalna reakcja przy silniku z "luzami". zastosowałeś nie ten "specyfik". Silnik dostał lepsze smarownie, wypłukały się wszelkie nagary, które działały w tych luzach jak uszczelki, więc silnik zaczął brać więcej oleju. Do takich celów są inne środki... "zalepiające" wszelkie luzy.

Używam tego specyfiku do różnych celów: np. jest świetny do smarowania łożysk (tam gdzie smary nie są mile widziane, wystarcza bardzo mała wręcz śladowa ilość) dodaję go również do oleju silnikowego itp.

No, ale wróćmy do Militecu przy wiatrówkach:

Mam ten specyfik (dodatkowo do każdego opakowania dołączony był mały gratisowy spray) więc używam go również przy wiatrówkach.

Militec stosuje sie tam, gdzie zachodzi tarcie, więc można stosować go np. do wnętrza lufy, po uprzednim jej odtłuszczeniu. Zauważalny efekt po stosowaniu Militecu -wyraźnie czystrza lufa i zdecydowanie łatwiejsza w czyszczeniu. Większej prędkości śrutu, czy dłuższej żywotności lufy... hmm, nie potrafię stwierdzić.

Do konserwacji całej broni raczej się nie nadaje (nie próbowałem, więc nie wiem też jaki ma wpływ na oksydę, drewno i uszczelki... jest też zbyt drogi) i polecam stosowanie innych i sprawdzonych środków: PKB, Ballistol, Forest...
Data: Sro 24 Wrz, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 451
Cytat:Czy było to tylko sprzęgło hydrauliczne, bo z opisu zrozumiałem, że zastosowano przekładnie hydrokinetyczną?


Na rysunku widać nawet dwie, jedna za drugą. Jeśli nie interpretuję go błędnie, to jedna z nich musiała pełnić rolę zarówno przekładni hydrodynamicznej, jak i sprzęgła hydraulicznego, regulowanego zmiennym wydatkiem oleju. Jeśli dobrze rozumiem, oba te zespoły hydrodynamiczne wykorzystywały przepływ oleju silnikowego (a nie stałą ilość płynu w hermetycznej obudowie - jak w przemiennikach momentu obrotowego w samochodach z automatyczną skrzynią biegów). Ale budowa i zasada działania jest podobna.

Z opisów wiadomo, że przekładnia była dwubiegowa, z bezstopniowym zakresem pośrednim. Na pierwszym biegu (Bodenlader) przełożenie było stałe, z nieregulowanym wydatkiem oleju (zapewne do pierwszej, cały czas "zasprzęglonej" przekładni hydrodynamicznej). Począwszy od wysokości ok. 1500 m, barometryczny regulator stopniowo wsprzęglał drugi bieg, przy pomocy dodatkowego dopływu oleju (do drugiej przekładni hydrodynamicznej). Ten dodatkowy wydatek oleju był jednak płynnie regulowany, aż do maksymalnego otwarcia przepływu od wysokości ok. 3500 m. Stąd w tym przedziale wysokości przełożenie sprężarki było bezstopniowe (swego rodzaju "poślizg" między biegami). Od wysokości ~3500 m, przy maksymalnym wydatku oleju z regulatora (i pełnym zasprzęgleniu obu przekładni hydraulicznych), funkcjonował "pełen" drugi bieg (HĂśhenlader). Taka funkcjonalność nie mogła się raczej obyć bez pośredniczącej przekładni planetarnej. Sądzę, że to "coś" na zewnątrz prawej przekładni hydrodynamicznej, to zapewne właśnie osie i koła satelitarne.
Data: Wt 29 kwi, 2008 15:21
 
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 1433

Zobacz cały wątek

Znalazłem taki oto zapis w TIS-ie:
" Przedostawanie się niewielkiej ilości gazów spalinowych do skrzyni korbowej jest zjawiskiem normalnym. Gaz jest przedmuchiwany do układu zasysania powietrza przez układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (PCV), który obejmuje oddzielacz oleju. Część oleju silnikowego w formie pary przedostaje się do układu zasysania powietrza z gazami przedmuchu (ten olej ma również wpływ na trwałość gniazd zaworowych). Oznacza to, że olej będzie zbierał się w elementach układu ssania i w turbosprężarce. Nie oznacza to, że uszczelniacz olejowy turbosprężarki jest niesprawny. Uszczelniacz olejowy turbosprężarki nie ulegnie uszkodzeniu, jeśli wcześniej nie zostaną uszkodzone łożyska, co spowoduje hałasy podczas pracy turbosprężarki lub zatarcie. Nie należy wymieniać turbosprężarki na nową z powodu obecności oleju w turbosprężarce lub elementach układu wlotowego powietrza. Jeśli wykryta zostanie nieszczelność w złączach lub przewodach zasilających lub powrotnych oleju, znajdź i usuń źródło nieszczelności. Nie wymieniaj turbosprężarki na nową z powodu wycieku oleju"
Myslę więc żenie ma się czym przejmować i jeździć.
Data: Pią 24 Lis, 2006 07:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 35
Wyświetleń 2296

Zobacz cały wątek

Dane techniczne
AUDI 80 (8C, B4) 2.0

Ilości i specyfikacje wypełniające
Olej silnikowy z filtrem
3,00 litr
Specyfikacja oleju silnikowego
VW 500 00/501 01/502 00
Ręczna skrzynia biegów
2,40 litr
Specyfikacja oleju ręcznej skrzyni biegów
SAE 75 W 90 GL4
Automatyczna skrzynia biegów
Nowe wypełnienie 7,00 litr
Ilość do zmiany 3,00 litr
Specyfikacja oleju automatycznej skrzyni biegów
Dexron II
Zmienna przedniej osi
0,75 litr
Specyfikacja oleju przedniej osi
SAE 80 GL4
Specyfikacja oleju mechanizmu wspogania układu kierowniczego
G 002 000
Płyn chłodzący
6,50 litr
Specyfikacja płynu chłodzącego
G12 Plus
Przy zmianie płynu hamulcowego
1,00 litr
Specyfikacja płynu hamulcowego
DOT 4
Element chłodzący urządzenia klimatyzującego
650 - 700 Gram
Specyfikacja urządzenia chłodzącego
R 134a
Pojemność zbiornika
66 litr
Data: 2008-01-22, 13:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 8194

Zobacz cały wątek

U siebie miałem pierw wymieniane z przodu amorki i łożyska. Wciąż stukało, a podczas skręcania zgrzytało...
Potem na warsztat poszły końcówki drążków, sworznie wahacza i tuleje. Odgłosy jak poprzednio...
Tydzień później zamontowałem nowe gumy stabilizatora. Stuki lekko ucichły...
Oprócz tego skontrolowane zostały inne części jak: łączniki stabilizatora, przeguby, mechanizm wspomagania - niby wszystko ok. Szlag mnie mało nie trafił!
A co sie okazało? Do wymiany tuleje na saniach. Już wstępne potraktowanie ich mieszaniną smaru i oleju silnikowego całkowicie zlikwidowało zgrzytanie.
O ile wspomniane naprawy przeprowadzałem wspólnie z fachowym kumplem to z tym, z powodu ograniczonych możliwości, planuje udać się do mechanika. I tutaj moi drodzy Koledzy do was pytanie: jaki warsztat na terenie Zgierza, bądź Łodzi polecacie i jaki powinien być koszt takiej usługi? Narazie pytałem w 3 zgierskich - zaśpiewali 150, 200 lub 250 zł - rozrzut spory. Ale któremu mogę zaufać - nie mam pojęcia.
Data: 2008-02-23, 12:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 33
Wyświetleń 3586

Zobacz cały wątek

Stuki w zimnym silniku zanikające po
rozgrzaniu
- Niewłaściwy olej w silniku - Uszkodzony
popychacz zaworu - Nadmierne luzy w układzie
korbowo-tłokowym

Stuki w zimnym silniku narastające pod
obciążeniem
- Niewłaściwie zamocowane koło pasowe na wale korbowym -
Nadmierne luzy tłoków w cylindrach - Skrzywione korbowody

Stuki w gorącym silniku narastające
pod obciążeniem
- Niewłaściwie zamocowane koło pasowe na wale korbowym -
Uszkodzone koło zamachowe - Przedmuchy spod przewodu
wylotowego i w układzie wylotowym - Nadmierne luzy w układzie
korbowo-tłokowym - Paliwo niewłaściwej jakości - Niewłaściwie
ustawiony rozrząd

Stuki silnika przy prędkości obrotowej
biegu jałowego
- Nieodpowiednia klasa oleju silnikowego - Nieprawidłowy
naciąg paska napędowego - Nadmierne luzy w układzie
tłokowym, luz tłoka i sworznia - Skrzywiony korbowód
Data: 3 Październik 2008, 16:38
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 685

Zobacz cały wątek

Cytat: Natomiast mieszanka ON-mixol nie dość że zabija katalizator (ale kto się w Naszym kraju tym przejmuje...) to może uzbierać nagar w komorze spalania - czyli na wtryskiwaczach także!



Zastosowanie mixolu na jeden pełny bak - 1 litr na 800 km. Wg książki serwisowej auto może skonsumować do 1,5 l oleju silnikowego na 1000 km. Mixol jest olejem, który się miesza z paliwem, jest spalany, zwykłe oleje silnikowe przy konsumpcji 1l/1000 km podejrzewam, że narobioą więcej krzywdy. Turbinkowe silniki lubią troszkę oleju zjeść. A co do nagaru.. chyba jeżdżenie "na muła" do 2krpm i zmiana biegu, oraz toczenie auta na V biegu 50km/h przez miasto więcej nagaru odłożą w komorze spalania niż litr mixolu na bak paliwa... Ja jeszcze w moim nie dolewałem oleju i raczej za szybko tego nie zrobię. Nie pije, nie chce:) A mixolu do baku wlałem, choć nie zaszkodził to też nie pomógł. Uszlachetniacz STP ładnie wyrównuje pracę silnika i niemalże eliminuje kopcenie na wysokich obrotach... Kiedyś na BP zatankowałem taki ON, że wolę red bulla pomieszać z STP i mixolem i na tym śmigać...
Data: 18 Listopad 2008, 23:38
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 78
Wyświetleń 1897
Wczorajsze doświadczenia motoryzacyjne w postaci stresującej jazdy z cieknącą instalacją hydrauliczną w moim Citroenie dały mi nieco do myślenia. Pękł mi przewód powrotny od hydrauliki na skutek czego zacząłem gubić olej odpowiedzialny za: zawieszenie, układ hamulcowy i wspomaganie układu kierowniczego. Musiałem przejechać 30 km modląc się, żeby samochód nie opadł na glebę, żeby nie padły hamulce itp.

I tutaj pytanie związane z lotnictwem. Ile czasu miał pilot dajmy na to Spitfire IA, czy innego Messerschmitta 109 po tym jak postrzelano mu np. zbiornik oleju, cieczy chłodzącej czy płynu hydraulicznego? Czy układ smarowania i chłodzenie w samolocie bojowym z jedym silnikiem były jakoś specjalnie dublowane? (przekroje przez dwusilnikowy P38 na to nie wskazują). Przecież wystarczyła jedna mała przestrzelina żeby zgubić te powiedzmy 80 litów oleju silnikowego, że o dramatycznym efeckie trafienia pociskiem działka nie wspomnę. Utrata glikolu też kończy zabawę z silnikiem (tu przewaga silników chłodzonych powietrzem)
Macie jakieś przykłady dramatycznego powrotu do domu tak załatwionej maszyny?

Pozdrawiam!
Data: Pt 20 sty, 2006 20:09
 
Odpowiedzi: 43
Wyświetleń 1807

Zobacz cały wątek

witam. Mam podobny problem, z tym ,że mi sie złożyło parę rzeczy na raz. Otóz ostatnio wziałem sie za wymiane oleju silnikowego wraz z filtrem + filtr paliwa , a nastepnie sprwadziłem aku dolałem do cel wody destylowanej i podladowałem. Kupiłem także dodatek do paliwa do czyszczenia wtryskow i dolałem wg. zalecen a nawet mniej i CO???????? wszystko sie spier...dzieliło, mianowicie nie wiem czy zbieg okoliczności ale na ciepłym auto nie chce mi palic ale zauważyłem że z rana pali na dodtyk a jak sie rozgrzeje to nie . zadzwoniłem do pompiarza i kazal mi dolac jak najszybciej do pełna ropy gdyz mogła pasc sekcja wysokiego cisnienia w pompie po prostu ja wypłukało.ale nie musialo może to zbieg okolicznosci , dziś tak zrobiłem ale zauważyłem , że jak sie rozgrzeje silnik to jak krece rozrusznikiem to jest tak słaby prad że niema siły krecic , jutro bede badał sprawe ,własnie ładuje aku i sprawdze pobor pradu w czasie rozruchu bo cos jest nie tak bo na tym dodatku zrobiłem 10km i dolałem do pełna i zauwazyłem , ze nieraz pali normalnie na dotyk. Także u ciebie może być to samo bede pisał o moim problemie bo mi sie to stało z dnia na dzien tylko,że po tych moich modach z uszlachetniaczami takze OSTRZEGAM jak działa nie dotykac !!!!! A i jeszcze jedno jak z kabli odpalałem było o niebo lepiej !!!
Data: Sro Gru 17, 2008 9:19 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 20
Wyświetleń 1021

Zobacz cały wątek

Również bardzo mnie to zaciekawiło i zacząłem zgłębiać temat.
Otóż chodzi o gazy wydzielane podczas elektrolizy wody:
"HHO ma być produktem elektrolizy
wody, zawierać atomy H, O, cząsteczki OH, H2 i O2, a nade wzystko
nawą formę wody, oznaczaną HxH-O, gdzie x to nowy
typ "magnetycznego" wiazania, zaś - to klasyczne wiązanie
kowalencyjne."
słówko więcej.
Rozwiązanie bardzo ciekawe, tylko jak zwykle rodzi się kilka pytań.
Jak wprowadzić ten gaz do kolektora, kiedy panuje tam nadciśnienie wytwarzane przez sprężarkę <czy umieszczenie dolotu gazu przed sprężarką jest bezpieczne- czy nie dojdzie do sytuacji, kiedy mogłaby być zassana woda- choć tu opcją jest utworzenie pojemnika kształtowego z grodziami>?
Czy gaz nie będzie reagował z jakąś substancją w silniku <choćby składnikiem oleju silnikowego, oleju napędowego, uszczelkami, czymkolwiek....>?
Czy w wyniku takowej elektrolizy znacząco ubywa wody czy po prostu woda staje się niezdatna i musi zostać wymieniona <zapewne wielu z Was widziało co się dzieje podczas elektrolizy kranowej wody-> gromadzi się duża ilość osadu- kamienia, zanieczyszczeń etc>
Zachęcam do dyskusji, może warto utworzyć nowy topic?
Data: Nie Gru 21, 2008 12:16 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 48
Wyświetleń 4747

Zobacz cały wątek

Witam, sprzedam samochód marki Daewoo Lanos 1.5 z 1998 roku, wersja sedan, kolor srebrny metalik. Przebieg samochodu to niespełna 50 tys. km, co bez wątpienia jest jego największym atutem.

Jestem pierwszym właścicielem, auto zostało kupione w Polsce w salonie, posiada książkę serwisową, jest bezwypadkowe, jedyną wadą jest kilka otarć na zderzakach, ale przy 10-cio letnim aucie ciężko o stan jak z salonu. Samochód po gruntownym przeglądzie uwzględniającym wymianę wszystkich filtrów, oleju silnikowego, oleju w skrzynii biegów, płynu chłodzącego oraz paska rozrządu. Dodatkowo w sierpniu '06 wymieniony został kompletny układ wydechowy na sportowy (dedykowany), a w listopadzie '07 zamontowane zostały nowe przewody wysokiego napięcia. Każda z powyższych informacji jest udokumentowana.

W skład wyposażenia auta wchodzą:
-wspomaganie kierownicy
-blokada skrzynii biegów
-ABS
-centralny zamek
-elektryczne szyby (przednie)
-immobiliser
-radioodtwarzacz
-dzielona tylna kanapa
-reflektory przeciwmgielne

Cena jaka mnie interesuje to 9 000,- złotych (do lekkiej negocjacji).

Dane kontaktowe:
tel. 605-619-676
gg: 987442
e-mail:

Pozdrawiam,
Sebastian
Data: 2008-02-25, 13:36
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 163

Zobacz cały wątek

Dwuosobowy nowoczesny, wytrzymały skuter o pojemności skokowej silnika 49,6 cm, mocy 3,5 kW. Duże 12 koła Piękna linia, prostota obsługi i ciekawa kolorystyka to główne zalety tego modelu Dodatkowo skuter jest wyposażony w zdalne uruchamianie silnika i alarm sterowany pilotem oraz TYLNY KUFER Spalanie 2l/100km bezołowiowego paliwa.

Dane techniczne:

Silnik: HY139QMB
Max. moc 3,0 kW/8000 obr/min
Max. Moment obrotowy: 4,0 Nm /6600 obr / min
Długość: 1850 mm
Szerokość: 685 mm
Wysokość: 1150 mm
Rozstaw osi: 1310 mm
Min. odleg.nad podłożem : 100 mm
Waga bez ładunku: 86 kg
Waga ładunku: 150 kg wraz z kierowcą
Waga brutto: 235 kg
Max. prędkość 45-50 km/h
Poj. Zbiornika paliwa: 6,3 l
Poj.zbiornika oleju silnikowego: 1l
Świeca: (NGK) C7HSA
Akumulator: 12V/4Ah
Bezpiecznik: 10 A
Reflektor: 12V 35W
Kierunkowskazy: 12V 10W
Światło stopu/pozycyjne : 12V 21W / 8W
Światło pozycyjne przód: 12V/5W
Data: 2008-09-20, 09:57
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 94
Cytat:Czy po oleju mineralnym można jeszcze jeździć na oleju syntetycznym lub półsyntetycznym?

- Nie zaleca się zmiany z oleju mineralnego na półsyntetyczny czy syntetyczny. W pojazdach starszej generacji może to wywołać rozszczelnienie układu smarowania silnika spowodowane uszkodzeniem elastomerów zastosowanych w konstrukcji układu. W silnikach o znacznych przebiegach zastosowanie oleju syntetycznego może być powodem zwiększonych ubytków oleju w czasie eksploatacji.

Poczytajcie sobie to:
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=45



To teraz moja riposta
"Dotychczas jeździłem na oleju Lotos Mineralny 15W/40. Zamierzam zalać silnik olejem syntetycznym Lotos Dynamic 0W/40. Czy mają Państwo jakieś sugestie dotyczące powyższej sprawy oraz czy istnieje niebezpieczeństwo iż po wlaniu innego oleju (syntetycznego) uszczelki ulegną zniszczeniu ?

Przechodząc na nowy olej Grupy Lotos LOTOS DYNAMIC nie ma żadnego niebezpieczeństwa jego negatywnego wpływu na uszczelki, gdyż jest on kompatybilny ze stosowanymi przez producentów silników uszczelnieniami. Główną zaletą oleju silnikowego LOTOS DYNAMIC jest łatwy rozruch zimnego silnika zwłaszcza w warunkach zimowych, zmniejszenie zużycia paliwa i zużycia oleju. Charakteryzuje się on doskonalszymi własnościami niskotemperaturowymi w porównaniu do olejów czysto mineralnych lub półsyntetycznych. "
Z tego by wynikało że zmiana oleju nie może rozszczelnić silnika.
Źródło http://www.lotos.pl/produkty_opis/poradnik2.html

A od siebie dodam że część tamtej wypowiedzi też jest troche poza tematem, bo nie chodziło o stosowanie oleju syntetycznego w aucie z dużym przebiegiem tylko o zamiane olejów.
Data: 2006-11-29 19:44
 
Odpowiedzi: 69
Wyświetleń 4497

Zobacz cały wątek

Jak przygotować się do rejsu?

1. Śpij na półce, najlepiej w ubikacji
2. Zamiast drzwi powieś zasłonkę
3. Poproś kogoś, żeby cztery godziny po tym jak zaśniesz, zaświecił ci
latarką w oczy i powiedział "Twoja wachta"
4. Kiedy bierzesz prysznic, zakręcaj wodę jak tylko się namydlisz
5. Nalej oleju silnikowego do urządzeń klimatyzacyjnych i włącz je na
najwyższe obroty
6. Jak zaleje ci piwnicę, zejdź na dół i wybieraj wodę czerpakiem
7. Włącz w pokoju jakieś urządzenie kiedy słuchasz ulubionej muzyki albo
chcesz z kimś porozmawiać - może być kosiarka do trawy...
8. Jesli na zewnątrz wieje wiatr, biegaj wokół domu sprawdzając czy
wszystkie okna są zamknięte; w nocy zmieniacie się na "wachcie" co 4 godziny
9. Podziel wannę na pół; w jednej połowie ustaw prysznic na wysokości pępka;
w drugiej połowie przechowuj wszystkie niejadalne śmieci (jadalne śmieci
wyrzucaj przez okno)
10. Obudź się w środku nocy i zjedz masło orzechowe z czerstwym chlebem;
może być zimna zupa z puszki albo fasolka
11. Rozpisz jadłospis dla całej rodziny na tydzień bez zaglądania do kuchni,
lodówki czy zamrażarki.
12. Raz na miesiąc weź jakieś bardzo potrzebne ci urządzenie, rozkręć je na
drobne i złóż z powrotem
13. Syp sobie 15 łyżeczek kawy na kubek i pij dopiero po 6 godzinach
14. Zamontuj pod stołem fluorescencyjną pałeczkę, połóż się tam i poczytaj
książkę
15. Co jakiś czas weź kota i wrzuć go do wanny albo do zlewu z okrzykiem
"Człowiek za burtą"
16. Wejdź do kuchni, wygarnij wszystko z szafek na podłogę, dorzuć garnki i
słoiki, a potem nakrzycz na współlokatora że źle zaształował kambuz...
17. Ustaw się na przeciwko włączonego wentylatora i trzymając się obydwoma
rękoma jakichś linek spróbuj się wysikać nie zalewając się od szyi w dół
Data: 27-07-2005, 15:12
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 278
Wyświetleń 41885
więc ja robiłem tak:

1. przewróciłem auto na kołyski (dzięki Palocik!)

2. darcie tych wszystkich miejsc które były podejrzane do gołej blachy. Potrzebne są druciaki na wiertarkę albo na szlifierkę kątową. Najgorszy etap prac. Najbardziej czasochłonny.

UWAGA! WADA PRODUKCYJNA PROBKA. W PRAWYM NADKOLU ZOSTAŁY DOŁOŻONE BLACHY WZMACNIAJĄCE. BLACHY TE SĄ NIEDOKŁADNIE SPASOWANE I ZALANE KONSERWACJĄ. EFEKT - POWSTAJĄ KIESZONKI W KTÓRYCH WODA STOI!!!!! KONIECZNIE BARDZO DOKŁADNIE OCZYŚCIĆ I EW. WYMIENIĆ BLACHĘ. DOBRZE ZAKLEIĆ WSZYSTKIE BRZEGI TYCH BLACH!!!!

3. wszystkie te miejsca pokryłem podkładem cynkowym w sprayu. Co ciekawe - zwróćcie uwagę na ilość cynku - jest różna i waha się od 80% do 95%. Ja użyłem podkładu formy DINITROL (95% cynku).

4. podłużnice i progi oraz podłogę pokryłem specjalną gumą. nie umiem opisać jakiej jest firmy. Sprzedawana jest w postaci kiełbasek. Nakłada się ją pędzlem. Po zaschnięciu jest to po prostu guma.

5. Po zaschnięciu nałożyłem warstwę środka antykorozyjnego firmy DINITROL. Środek zachowuje się trochę śmiesznie bo nie zastyga do końca. Jest elastyczny i się jakby ciągnie. Nie ma możliwości, że się będzie łuszczyć czy coś takiego. Praktycznie nie do ściągnięcia. Gdy chciałem zdjąć to za pomocą druciaka, porysował ją tylko i tyle. Oczywiście jakbym się bardzo przyłożył to bym ją zdarł - ale przecież nie o to chodzi.

6. Na sam koniec spryskałem wszystko środkiem antykorozyjnym do przestrzeni zamkniętych także DINITROL. Środek ma właściwości penetrujące a więc jeśli nawet gdzieś tam nie dotarłem to dotrze właśnie on. Ma on konsystencję przepracowanego oleju silnikowego. Po wszystkim jeszcze przez dobre kilka dni czuć będzie swąd palonego oleju. To właśnie będzie odparowywał ten środek w miejscach mocno nagrzanych przez wydech.
Data: 2005-09-12 10:49
 
Odpowiedzi: 76
Wyświetleń 2997

Zobacz cały wątek

Cytat: i jeszcze jeden problim jak stroiłem miernikiem wbudowanym na pełnej mocy po skalibrowaniu na kanale 20 swr wysoki że aż skali zabrakło,gdy zmniejszyłem moc o ok 1/3 i ponownie skalibrowałem swr był idealny na wszystkich kanałach.Co z tym można zrobić żeby było wszystko ok???


Sprawdź z jaką mocą nadaje radio!! Im większa moc radia (w wielu wypadkach) tym swr rośnie wprost proporcjonalnie. A lincolna można nieźle podkręcic

Aleś kolego wymyślił.
Czy nadajesz z mocą 1W czy 100W SWR nie powinien się zmieniać.
U mnie sprawdzone MFJ-tem , oraz Diamondem SX-200 , na mocy 5W i 50W. SWR bez zmian
Pod warunkiem że wszystkie elementy układu antenowego są prawidłowe połączone.

prezesscycoll - w lincolnie twoim wskaźnik SWR - jest uszkodzony albo jest to wina PR-ka na płycie głównej. spróbuj go przesmarować odpowiednim środkiem i wtedy sprawdź.
Ja stosuję mieszaninę 10ml. nafty i 2 ml oleju silnikowego syntetycznego. Nigdy nie mam problemów z PR-kami i potencjometrami
Data: 2009-01-30, 10:55
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 27
Wyświetleń 562

Zobacz cały wątek

Moze napiszemy o czyms wiekszym ?
Caterpillar 322 BLN.
Potrzebuje fachowej rady . Na serwisie CATa dowiedzialem sie ze nalezy zmieniac olej silnikowy co 500 mth a od 1000 do 2000 olej hydrauliczny. Planuje wymiane wszystkich plynow, ale nie wiem jaki zamiennik bylby najlepszy. Pytalem w serwisie o parametry ale nie chcieli sie ta informacja podzielic.
Gdyby ktos chcial sie ta informacja podzielic , bylbym wdzieczny.

Ktos wie ile taka obsluga serwisu kosztuje: wymiana oleju silnikowego, hydraulicznego, filtry?

Szukam CATa M 315 95-99rok w realnych pieniazkach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Podziele sie danymi.
CAT 322 BLN na 7-mym z 10 wskaznikow(gaz, obroty) pali 10 - 11 LITROW PALIWA na MOTOGOGZINE BARDZO WYDAJNA PRACA!!!!!! Maszyna SUUUUPER
PRZY ŁYŻCE 1,8 kubika
POLECAM!!!!!!!!!

Zapomnialbym
CAT 322 BLN wazy ok 26 ton.

Fajne zdjecia

CAT 322 BLN vs T-130

CAT 322 BLN
Data: Nie Kwi 13, 2008 9:29 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 22
Wyświetleń 1465

Zobacz cały wątek

Cytat: Mój wujek wlał do swojego transita jakiegoś "doktora" wynik był taki że cały silnik poszedł do remontu. Ten środek wyczyścił silnik ale do tego stopnia, że się zatarł NIE POLECAM


Kolego, ale on zalał doktora do oleju silnikowego, a tutaj nie wiem jak zauważyłeś wymieniane są 3 różne preparaty i akurat tych do oleju w silniku większość nie poleca, natomiast te do benzyny i do czyszczenia wtrysków mają trochę lepsze opinie.

Jeszcze raz dla rozjaśnienia, są trzy różne preparaty:

- do oleju silnikowego (uszczelniacze, ceramizery)
- ulepszacze do benzyny (aby w zimie były mniejsze problemy z odpalaniem auta)
- do czyszczenia wtrysków

Moim skromnym zdaniem zgadzam się z opiniami w tym poście.

Mianowicie jak chodzi o uszczelniacze do silników to nie wlałbym tego do silnika za nic, bo to shit a z oleju robi galaretę i oblepia cały silnik syfem.

Jak chodzi o ulepszacze do paliw, aby paliwko nie zamarzało a rano lepiej się odpalało, to tak jak na forum są podzielone zdania tak i ja się waham, choć przyznam iż faktycznie jak waha jest pod korek a akumulator dobry to nie ma żadnych problemów z odpalaniem, sam sprawdziłem na własnej skurze.

A jak chodzi o preparat do czyszczenia wtrysków, to zamierzam kupić, zalać i tak co jakieś 2 lata albo co rok w zależności ile km nabije.
Data: Sro Gru 17, 2008 10:43
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 90
Wyświetleń 29763

Zobacz cały wątek

Problem z uszczelniaczem polega na tym, że po większym przebiegu warga simeringu wycina rowek w metalu (właśnie mam w rozbiórce motor po 320 tkm - doskonale widoczne) na płaszczyźnie wału korbowego. Przez ten rowek nowy simering potrafi wytrzymać b. krótko albo w ogóle nie trzyma (jeśli nowy simer styka się z włem w tym samym miejscu co stary).

Jeśli porafisz rozróżnić zapach oleju silnikowego i przekładniowego, to powąchaj olej roztarty na palcach (przekładniowy ma wyraźnie ostry, drażniący zapach) - czy leci simerem ze skrzyni czy z silnika. Może być też puszczający simering na flanszy półosi (olej i tak spływa w najniższe miejsce), albo mały simering wybieraka (też spływa), ale to byłby przekładniowy.

Masz NZ-a, wadliwa praca wtrysku w tym silniku (np. lejący wtryskiwacz) czasami powoduje spływanie nie spalonego paliwa do oleju - rozrzedza olej. Zobacz, czy olej nie capi paliwem (odkręć korek wlewu oleju i powąchaj), zwszczególnie, jeżeli ostatnio np. silnik pracował nieco głośniej niż zwykle.

Co do samego simeringu - powinien to być chyba simering dwuwargowy jak wszystkie w silniku, przy montażu z reguły nakłada się odrobinę smaru stałego w przestrzeń między wargami, żeby zwłaszcza na początku nie pracował na wałku całkiem na sucho - może taki szczegół?
Data: Sro Gru 10, 2008 00:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 368
Witam, postanowiłem zrobić poradę ze względu na to iż poprzednia porada gdzieś się zawieruszyła, a znalazłem bodajże dwa tematy użytkowników w których pytali o wskazówki dotyczące wymiany oleju silnikowego.

1. Rozgrzewamy silnik (najlepiej się przejechać by było to solidnie zrobione).

2. Stawiamy skuter na głównej stopce a pod niego podkładamy miskę na olej lub robimy własną (akurat pełna) -

3.Odkręcamy korek wlewu[bagnet](by dostało się powietrze), a następnie spustowy oleju(pamiętajcie żeby uważać przy jego odkręcaniu ponieważ na korku jest sprężynka a w niej filtr więc głupio by było gdyby wpadł do wrzącego oleju ) czekamy aż olej ścieknie następnie można użyć pompki nożnej lub elektrycznej w celu wydmuchania resztek oleju (skuteczne, polecam). Ew. nalać korek albo troszkę więcej nowego oleju by opukać te boki.

4.Kiedy mamy odkręcony korek na boku możemy spokojnie sobie wyczyścić(najlepiej zwykłą szmatką) cały korek, sprężynkę i filtr oleju(ale w przypadku filtra wolno wykąpać go) .

Zakręcamy korek spustowy(należy go mocno docisnąć bo inaczej nie łapie gwintu)zalewamy ok 0,6L nowego oleju (wg. instrukcji.) i sprawdzamy następnie stan oleju.

Przy przebiegu :

0-300km należy lać olej Mineralny
300-1000lkm mineralny lub półsyntetyk
1000km+ półsyntetyk lub syntetyk

Trochę o olejach w temacie założonym przeze mnie -

Ps. Przypominam iż przy odkręcaniu korka spustu oleju należy uważać ponieważ jest na nim sprężynka i filtr !!!

Ps2. Nie oczekuję pochwały chodź też nie mówię że jej nie przyjmę, ta porada jest dla ludzi którzy jej potrzebują a nie dlatego bo chce dostać pochwałę !!!

Poprawiłem BzyQ

Zobacz cały wątek

Witam szanowne grono kopaczy.
Jako , że kurs skończyłem w lutym dopiero wczoraj zasiadłem za sterami maszyny 3CX z 97r. I muszę stwierdzić ,że operator takiej maszyny na budowie nie może narzekać na brak zajęcia jak to niektórzy pytali naforum czy nie będą sie nudzic?
Ale do rzeczy generalnie dzionek jakos zleciał i nie udało mi się nikogo łyżką przegonic po wykopie.
Jednak nie obyło się bez niespodzianek:
1.Przy składaniu tlnego ramienia silnik zgasł mi pare razy ( tak jakby zadusił sie)
2.Awaria układu opuszczania przedniej łyżki - usunięta (rozłączył sie łacznik lewarek-rozdzielacz)
3.Wyrzuciło troszke oleju silnikowego przez bagnet
4.Nie działa wskaznik temperatury silnika czy to jest TTTM (ten typ tak ma)?
Mile widziana pomoc odnośnie pkt.1 , 3 i 4

Pozdrawiam

P.S. Drugi dzień w pracy a już dwa zapytania o wynajem sprzętu.
Jak na początek to chyba dobrze?

Aha jeszcze jedna zapytajka :Czy wszystkie osłony elementów sterowania mają czujniki zabezpieczające przed uruchomieniem maszyny?
Data: Pią Mar 28, 2008 10:06 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 790
Cytat:

Jak dobrze pamiętam to ten jak sie mylę nich mnie ktoś poprawi Pozdro



Wymieniałem silnik i nie pamiętam do czego podłączyć przewody wodne od chodniczki oleju silnikowego (2.2 TURBO), będę wdzięczny za informacje, w 626 2.2 bez turbo jeden powinien być podłączony do kolektora dolotowego, drugi do bloku silnika, u mnie jeden jest podłączony do przewodu prowadzącego do kabiny (ogrzewanie), gdzie podłączyć drugi?

<b title="Robert">Nie wiem po co kilka dni później pojawił się nowy wątek, który cytuję w całości poniżej:</b>
Cytat:Witam, wymieniałem silnik w swoim Probe, prawie wszystko zostało już zrobione, została jeszcze jedne półoś, zwrotnica, trochę pierdół i nieszczęsne przewody od chodniczki oleju silnikowego- odłączyliśmy je ze starego silnika i niestety, ale nie zrobiłem zdjęć akurat tego elementu - w Maździe 626 jeden przewód powinien być podłączony do bloku silnika, drugi gdzieś do wtrysków - u pewnego mechanika dorwałem schemat. U mnie jeden na pewno jeden powinien być podłączony do przewodu od ogrzewania wnętrza, a drugi?
Proszę pomóżcie, gdybym wiedział, gdzie to podłączyć, to być może jutro odpaliłbym Forda.

Pozdrawiam

Cytat:Dzięki Panowie za odpowiedzi. Otóż na króciec patrząc od tyłu lewy nakładamy przewód prowadzący do rury od ogrzewania wnętrza, na drugi króciec nakładamy przewód prowadzący w okolice przepustnicy.

Data: 2008-08-28 21:50
 
Odpowiedzi: 93
Wyświetleń 2889